Laudan vaihdon hinta-arvio korvaushakemukseen

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Avatar
Korhosen Mara
Viestit: 31
Liittynyt: 08.06.2015 8:12
Paikkakunta: Tampere

Laudan vaihdon hinta-arvio korvaushakemukseen

Viesti Kirjoittaja Korhosen Mara » 03.10.2018 15:09

Kävi tuossa kesällä niin, että kaupungin palkkaamat tyypit murjoivat hiukan venettäni säilytysalueella.
Asia on nyt hitaan alun jälkeen edennyt siihen, että pitäisi täyttää korvauslomake.

Taustoista sen verran, että toukokuussa maalasin ja tervasin veneen. Seuraavaksi oli tarkoitus ryhtyä
tekemään kantta loppuun. Haaveissa oli saada vene elokuussa vesille. Tuli kuitenkin sen verran hommaa,
etten heinäkuussa enää joutanut käymään veneellä. Toukokuun lopulla veneeni lähellä olevia veneitä oli
laputettu siirtokehotuksella, mutta minun ja pari muuta venettä oli jätetty laputtamatta. En arvannut, että
veneeni oli paikalla, josta se olisi pitänyt siirtää. Kun elokuussa kävin veneellä seuraavan kerran niin
eipä näkynyt enää. Se oli siirretty muualle alueen sisällä. Vene ei ollut kovinkaan tiukasti trailerilla kiinni,
koska olin irrottanut liinat maalauksen vuoksi. Siirrettäessä vene oli pudonnut puolittain trailerilta ja
kolhiintunut siinä samalla. Ja se tekemäni pressukatoskin oli mennyttä.

Se varsinainen kysymys on, että kuinka tällaiseen lomakkeeseen kannattaisi arvioida laudan vaihdon kustannuksia?
Yksi lauta tosiaan meni vaihtokuntoon. Kyseessä on 7 metrinen limisaumainen mäntyvene. Mitä ammattimies veloittaa
tällaisista töistä noin niin kuin suurin piirtein?

Olen nyt harkinnut laudan vaihdon opettelemista itse, mutta tokihan tuollaiseen lomakkeeseen pitää muutakin kuin vain
yhden 3,5 metriä pitkän mäntylaudan hinta laittaa. Ajatuksena tässä on, että jos saisin korvausrahoilla siirrettyä veneen
mökin pihaan, tehtyä katoksen ympärille sekä materiaalit laudan vaihtoon. Kova hommahan tuossa on kun en järin
kokenut kaveri ole, mutta mielelläni sen opettelisin. Ja kun tuonne pari viikkoa sitten ostetulle tönölle on aikomus
se puutyöverstaskin pystyttää niin pääsee pitkästä aikaa niihin hommiin.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Laudan vaihdon hinta-arvio korvaushakemukseen

Viesti Kirjoittaja matti » 05.10.2018 15:49

http://www.puuveneveistajat.fi/veistamot/

Soittamalle jollekulle ammattilaiselle saanee jonkinlaisen arvion?

Vastaa Viestiin