Trimmilevyt

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Avatar
jaakkora
Viestit: 35
Liittynyt: 01.03.2007 16:33

Trimmilevyt

Viesti Kirjoittaja jaakkora » 06.08.2018 12:42

Moro,
löytyykö kokemuksia trimmilevyistä? Itsella vajaat 6m DC-tyyppinen puuvene viiskymppisellä 2t-perämoottorilla. Tehot riittävät hyvin 2 hlön kuormalla, myös kohtuullisesti 4 hlölle, mutta silloin liukuun lähtö jo huomattavasti hitaampaa, koska veneen keula suht kevyt. Olen lueskellut, että trimmilevyt voisivat auttaa tässä tapauksessa - mutta ennenkuin rupean hankkimaan sellaisia, olisi mukava kuulla teidän mielipiteitänne.
IMG_3366 (1).jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Maa
Viestit: 120
Liittynyt: 12.10.2015 18:21

Re: Trimmilevyt

Viesti Kirjoittaja Maa » 06.08.2018 18:34

Kyllä .
Trimmilevyt auttavat liukuun nousussa ja niillä voi vielä pitää venettä liussa ikäänkuin väkisin n.16s kun hieman yli trimmaa levyjä .
Mulla on bennet hydrauliset trimmit jotka ovat toimineet n15 vuotta moitteetta !
Ostin lisäksi automaattisen trimmikulman säätäjän joka pitää veneen oikeassa asennossa ilman että itse täytyy väännellä trimmin vipuja .

Avatar
jaakkora
Viestit: 35
Liittynyt: 01.03.2007 16:33

Re: Trimmilevyt

Viesti Kirjoittaja jaakkora » 07.08.2018 9:54

Moro,
kiitos vastauksesta - juurikin tuohon liukukynnyksen pienentämiseen haen apuja. Toki keulaan voisi laittaa jotakin lisäpainoakin, mutta mielummin tekisin jotain muuta jos löytyy parempia keinoja. Netissä törmäsin 'smart tabs' automaattisiin trimmilevyihin - mahtavatko toimia kuten mainostavat?

Maa
Viestit: 120
Liittynyt: 12.10.2015 18:21

Re: Trimmilevyt

Viesti Kirjoittaja Maa » 13.08.2018 21:19

Luottaisin niihin joita säädetään hydrauliikalla tai sähköllä .

late53
Viestit: 98
Liittynyt: 13.05.2015 23:08
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Trimmilevyt

Viesti Kirjoittaja late53 » 22.08.2018 10:06

Pelkästään hyviä kokemuksia Smart Tabseista. Minulla oli kiinni vastaavan kokoisessa veneessä kun tuo sinun, jonka ongelma oli kapea perälauta ja sitä kautta huono plaaniin nousu. Astetta isommat levyt oli myös isommassa veneessäni, jossa oli aivan liian painava sisäperämoottori. Myös siinä toimi aivan kuten pitikin. Otin talteen kun myin veneet pois. Jos kiinnostaa, niin voin myydä ne hyvään hintaan. Laita vaikka viestiä lauri.rantakaulio(@)hotmail.com, niin kerron mielelläni lisää.

T: Lauri
Voin olla väärässäkin, kun ei ole muutakaan tekemistä.

Vastaa Viestiin