Veneen tunnistus talkoot

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
markuskuisma
Viestit: 15
Liittynyt: 18.06.2017 16:32

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja markuskuisma » 24.06.2017 20:43

Tutkiskelin vielä venettä lisää. Mielestäni ei ollut yksikään kaari poikki.

Saanko vesiletku liitoksella tehtyä koneeseen jäähdytyksen, jos hurautan sen käyntiin? Tosiaan 7 vuotta seissyt. Jos hehkut saa auki niin voisi kaataa polttoöljyä pyttyihin likoomaan. Jos vaikka renkaat jumissa. Vai meneekö tollanen miksikään? Tossa ilmansuodattimen kopassa muuten lukee Volvo. Mistä lie otettu ja laitettu. Eikö volvon venttiilikopassa lue aina volvo? Tuohon se letku vissiin pitää liittää?

Kuva

Selvästi on tehty tuo takakoppa jälkeen niin on ollut samanlainen vene, kun harzan. Eli kyllä se nyt siltä vaikuttaa, et samaa veistosta ovat.

Mitenkäs tuo soodapuhallus? Naapurissa on soodapuhaltamo. Meillä on ollut palvelusten vaihtoa suuntaan ja toiseen niin sitä saiusin käytettyä.

Veneessä on kolme akkua. Ja sähköt, kun aasiassa. Eli voi melkeen purkaa kaikki johdot ja tehdä uudelleen.
Kuva


Kuva

Kuva

Tuollainen wallaksen lämmitin on. Sanomista?

Kuva

Kuva

Aika yleellinen keittiö :D

Veneen järjestys on jotenkin hassu ja kaappeja tosi vähän

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja matti » 25.06.2017 9:28

Kytkin vois olla Velvet Drive,, jotain 71 tms, katso siitä näkyvillä olevasta messinkisestä kilvestä.
Siinä ei ole alennusta-siis potkuri pyörii saman kuin kone-sinänsä ei mikään optimi tilanne-ei saa laitettua sopivaa potkuria, tosin jollainlailla sopivan
https://www.google.fi/search?q=velvet+d ... odK_-rKyaM:

Helpoin tapa laittaa se vesiletku-merivesisuotimen kansi auki ja letku sisään, hana letkussa-vesi virtaamaan vasta kun kone käy.

Varoituksen sana-jos laitat puutarhaletkun siten, että vesi on paineista, niin voit täyttää pakoputken vedellä ja tällöin myös koneen!
Vasta pari vkoa sitten, kun kävin auttamassa selkävaivaista suotimien vaihdossa, hän kertoi, että seurakaveri oli jättänyt vesiletkun kahvilla käynnin ajaksi vesi päällä, niin kone oli täynnä vettä. 8-|

Se näyttö ikkunalla lienee kaiku, koska yhdessä kuvassa on pohjanläpianturi.

markuskuisma
Viestit: 15
Liittynyt: 18.06.2017 16:32

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja markuskuisma » 25.06.2017 11:02

matti kirjoitti:Kytkin vois olla Velvet Drive,, jotain 71 tms, katso siitä näkyvillä olevasta messinkisestä kilvestä.
Siinä ei ole alennusta-siis potkuri pyörii saman kuin kone-sinänsä ei mikään optimi tilanne-ei saa laitettua sopivaa potkuria, tosin jollainlailla sopivan
https://www.google.fi/search?q=velvet+d ... odK_-rKyaM:

Helpoin tapa laittaa se vesiletku-merivesisuotimen kansi auki ja letku sisään, hana letkussa-vesi virtaamaan vasta kun kone käy.

Varoituksen sana-jos laitat puutarhaletkun siten, että vesi on paineista, niin voit täyttää pakoputken vedellä ja tällöin myös koneen!
Vasta pari vkoa sitten, kun kävin auttamassa selkävaivaista suotimien vaihdossa, hän kertoi, että seurakaveri oli jättänyt vesiletkun kahvilla käynnin ajaksi vesi päällä, niin kone oli täynnä vettä. 8-|

Se näyttö ikkunalla lienee kaiku, koska yhdessä kuvassa on pohjanläpianturi.
Eikös tuo vesipuoli ole ihan oma piirinsä? Siinä on sit pettäny kenties jotain muutakin. Joko paineen kautta tai sit ollukkin. Kansipahvi? Juu. En ajatellut paineistaa. Mietin kanssa tynnyriä ja siihen painevesi josta tynnyrin omalla paineella koneeseen. Vanhat akut on varmasti aivan valmiit, mut pitää kaivaa ne pois ja käydä kaverilla rasitustesterillä. Jospa jostain sais koekäyttöakun. On tosiaan 4 akkua ja 2 laturia.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja matti » 25.06.2017 11:26

Joo, se vesipiiri on omansa, mutta sen toinen pää tulee pakoputkeen jota se vesi jäähdyttää, liitos näkyy moottorikuvassa heti pakosarjan alapuolella.
Jos merivesipuolelle työntää painevettä moottorin ollessa seis, jolloin pakokaasujen paine ei tyhjennä pakoputkea, täyttyy pakoputki ja riippuen pakoputken pään korkeudesta täyttyy myös kone vedestä pakoputken pakosarjan ja avoinna olevan pakoventtiilin kautta.
Nelisylinterisessä nelitahtikoneessa on käytännössä aina joku pakoventtili auki. 8o
Ei siinä koneessa tarvi mitään vikaa olla vaan käyttäjän toiminnassa!

Em voi tapahtua myös kun konetta starttaillaan kauan, veneen ollessa vedessä, jos/kun se ei käynnisty, esim ilmauksen yhteydessä kun merivesipumppu pumppaa vettä pakoputkeen.
Joten jos on epäilys, ettei kone starttaa ilman pitkiä pyörityksiä, niin kannattanee sulkea merivesihana ja avata vasta kun kone on tulilla.
Täyttyneen pakoputken huomaa vaikeasta käynnistymisestä!

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja matti » 25.06.2017 12:02

On monta syytä jotka tekevät, ainakin minun mielestä, rojektin korjaamisen kannattamattomaksi, tässä yksi esimerkki;
https://www.tori.fi/satakunta/Hieno_uni ... ?ca=18&w=3

markuskuisma
Viestit: 15
Liittynyt: 18.06.2017 16:32

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja markuskuisma » 29.06.2017 14:53

matti kirjoitti:On monta syytä jotka tekevät, ainakin minun mielestä, rojektin korjaamisen kannattamattomaksi, tässä yksi esimerkki;
https://www.tori.fi/satakunta/Hieno_uni ... ?ca=18&w=3

Matin kannustuksesta

https://www.nettivene.com/moottorivene/ ... nen/689297

Kokeillaan jos joku kiinnostuu. Voi tarjotakkin. Ei ole ammattilaisen hinnoittelema [FACE WITH TEARS OF JOY]

markuskuisma
Viestit: 15
Liittynyt: 18.06.2017 16:32

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja markuskuisma » 23.10.2017 9:46

Vene lähti viime viikolla uudelle omistajalle. Kunnostukseen meni. Nyt syksyn kosteilla oli halkeemat turvonneet kiinne. Eiköhän tuo vielä vesille tule. Hyvä niin.

Kansanveneilijä
Viestit: 28
Liittynyt: 30.10.2017 21:58

Re: Veneen tunnistus talkoot

Viesti Kirjoittaja Kansanveneilijä » 27.11.2017 23:16

Kokeillaan ihan piruuttaan täällä, kun ei uutta aihetta tohdi tämän takia laittaa. Elikkä tälläsellä alko veneilyharrastus tänä vuonna. Vene on siis ihan puurunkoinen, mutta ollut kuidutettuna jo ikuisuuden. Ihan mielenkiinnosta lähtisin kysymään, että edustaako tämä jotain vene "mallia" kuten fiskarit ym vai onko vaan tyypiltään jonkun harrastelijan päähänpisto. 8}
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vastaa Viestiin