Puuveneen arvo ?

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
vautio
Viestit: 6
Liittynyt: 29.07.2003 21:46
Paikkakunta: Oulu

Puuveneen arvo ?

Viesti Kirjoittaja vautio » 07.08.2003 12:59

Tervehdys,
myin lasikuituisen veneen ja olen harkinnut puuvene projektia. takoituksena on hankkia hyvä runko ja moottori, jonka jälkeen rakennella veneestä mieleinen omaan tarkoitukseen.

Nyt tarjolla olisi 100% terve avovene mitat 7.8*2.5m, rattiohjauksella. Koneena Volvon Penta diesel 25 hv, sähköstartti, makeavesijäähdytys, moottorikin oli hyvässä kunnossa ja kävi nätisti.

Siispa... minulla ei ole tarkkaa tietoa tällaisen veneen arvosta, voisiko joku antaa jonkin hinta-arvion, mitä tallaisesta kannattaa maksaa ?

VPA

ps. vene oli tosi nätti

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 07.08.2003 14:36

Se hinta kun on näissä puuveneissä paljon kiinni siitä haluaako myyjä veneestään eroon vai euroja. Mutta jos se on todella niin hyvässä kunnossa kuin kerroit, niin villi arvio ois, että jos sen saa alle 5000€, niin se on ilmainen. Johan pelkkä tekniikka maksaa sen verran. Mutta todellisuudessahan hinta voi olla jotain 100- 10000€:n väliltä. Se on niin tapauskohtaista.

macgyver2
Viestit: 52
Liittynyt: 17.06.2003 18:20
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja macgyver2 » 11.08.2003 19:37

Kyllä ylempi viesti oli ihan oikeasssa, että puuveneistä (varsinkin hyväkuntoisista) saa mahtavia summia. Itsellämme kävi kova tuuri, kun löysimme lehdestä ilmoituksen keskimoottorista.

Vene oli myös "täysin terve" puuvene jossa moottori (1pyt, 7.5HV Volvo Penta) oli myöskin kuin uusi. Rovi oli valmistunut 1989 ja koneella (vm.1979) Sekä rovilla oli ajettu kolme kesää. Uuden moottorin hinta oli 6700€ kun kävimme tiedustelemassa ja uuden rovin hinta (veistämöllä teettäessä) olisi varmaan lähemmäs sadantuhannen markan juttu. Arvatkaa, paljon maksoimme?

Eräs venenaapuri epäili 6000-8000€. Toinen sanoi, että ilamiseksi on saatu. Maksoimme veneestä 2000€.
Siis toisinsanoen saimme uuden puuveneen ja moottorin joilla oli ajettu 3kesää.

Mikäs siinä, kun myyjä haluaa vain päästä eroon veneestä ja kun muita ostajia ei ollut näkynyt.

Jos myymään alettaisiin, niin saisimme varmaan veneestä Ainakin tuplat. Varmaan enemmänkin.
E.T

kojote
Viestit: 174
Liittynyt: 05.06.2003 14:41
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kojote » 12.08.2003 7:57

Tervehdys kaikille!
Veneen arvo ja osto/myyntihintahan ovat kytköksissä toisiinsa siten että jos myyjä arvostaa venettään, sen joutuu ostaja maksamaan... ja päinvastoin....
Joskus oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja saa hyvää halvalla!
Itse ostin M/Y Miinuskan 900 eurolla ja kunnostukseen meni ehkä 500-600 euroo.... Kyseessä oli vielä suhteellisen hyväkuntoinen kippo!
Mutta siitä arvostuksesta... minä ostajana arvostin venettä jo ensitapaamisesta saakka huomattavasti myyjää enemmän, ja jos hän olisi huomannut silmieni palon, olisi voinut pyytää 3000 euroo ja olisin senkin maksanut....

Kuvia löytyy osoitteesta: http://www.mikavanhala.com/venesivut/ve ... idenveneet

Vastaa Viestiin