Puuvene Bongaus

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Vastaa Viestiin
Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja Seesell » 16.08.2015 11:35

Olisko tällainenketju hauska? Eli jos näkee jonkun puuveneen niin voi laittaa kuvan tänne. Vai saako muiden veneistä heidän tietämättään ottaa kuva ja laittaa nettiin? Siis periaatteessa jos käyn jossain matkalla ja otan vaikka lapsista kuvan, niin heidän takana voi ollla taustalla joku vene, talo, auto tai mitä tahansa. Mutta kyllähän sen voi laittaa nettiin, niin miksei sitten bongatusta veneestä?
Tässä kuitenkin yksi näkemäni vene, tunnistaako joku :) entä onko maisema tuttu :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
IlkkaL
Viestit: 275
Liittynyt: 27.03.2007 16:20

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja IlkkaL » 16.08.2015 22:46

En lähtisi siltä pohjalta, mitä kuvia SAA laittaa nettiin, vaan siitä, onko kenenkään syytä julkaista ulkopuolisten tai heidän veneidensä kuvia.

Olen sitä mieltä, että kukin julkaiskoon omista veneistään haluamiaan kuvia ja tietoja, mutta satunnaiset vastaantulijat on syytä jättää rauhaan. Näen enemmän haittaa kuin iloa siinä että puuvenepalstalla julkaistaisiin kuvia täysin ulkopuolisista. Että tuossa näyttää olevan Pasi väylällä Kotkaan. Mitähän se siellä tekee? -Ei tasan tarkkaan kuulu kenellekään, jos ei Pasi halua sitä itse julkaista.

Eli mielestäni varsin huono idea.

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja Seesell » 16.08.2015 23:02

Asia selvä!
Kiitos palautteesta!
Pasi purjehtikoot rauhassa!

Avatar
vehkasalo
Viestit: 374
Liittynyt: 10.08.2013 23:26

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja vehkasalo » 17.08.2015 9:00

Mielestäni erittäin hyvä idea tää bongaus juttu! Yleinen juttu monissa harrastepiireissä.
Ennen oli miehet rautaa laivat oli puuta hiio hoi

Northling
Viestit: 2756
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja Northling » 17.08.2015 9:42

Moro

Oisko kuva Airiston eteläpäästä (Insinööri Petterson?)
Vene näyttäis Scyllalta, tiedossani on yksi, jossa on sininen runko ja valkoinen preekonki.

En tiedä täytyykö, voiko ja kannattaako kuvien ottamista edes yrittää rajoittaa.
Meidänkin veneestä on eri kuvapankeissa harrastelijoiden ja ammattilaisten ottamina kymmeniä ellei satoja kuvia.

Olen ottanut sen lähinnä kohteliaisuutena, kun merellä liikkuessa usein ohimenevistä veneistä kuvataan ja näytetään peukkua.

Kyllä minäkin itse näpsin kuvia näteistä puuveneistä ihan omaksi iloksi.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 17.08.2015 9:52

Ihan laillistakin se on. Siis jos yleisellä paikalla kuvattu eikä saata mitenkään huonoon valoon tahi käytä markkinallisiin tarkoituksiin. Se että halutaanko sellaista ketjua tänne onkin toinen juttu. Itse ajattelisin että ihan ok kunhan kuvissa ei makaa vaimo tai tyttäret kannella arskaa palvomassa tai isäntä oksentamassa jalluja kitusistaan ;)

Avatar
ADAMAS
Viestit: 109
Liittynyt: 02.06.2014 18:14
Paikkakunta: oulu

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja ADAMAS » 17.08.2015 10:22

Jeps,hieno idea!!eikö lähes kaikilla foorumeilla,jotka käsittelee jotain laitteita,autoja yms ole samanlaisia threadeja.itse enemmän tuolla autopuolella liikun ja kyl kaikilla saiteilla löytyy oma bongaustopiccinsa ison suosion siivittämänä.
Minusta tämä olisi kiinnostava aihe alue,tyyliin,kun itse bongaa reissullaan jonkin aiheeseen liittyvän todella mielenkiintoisen kohteen jota haluais hämmästellä muidenkin kans,ni tänne olis upeet saada sit kuvaa sellasista hienouksista näkysille:)
mun mielestä..

matti
Viestit: 2173
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja matti » 17.08.2015 17:16

Eipähän ammattilaisetkaan paljoa kysy saako julkaista vaiko ei, viime vuonna ohitettiin Hkin edustalla samppaniaregatta, sitä kuvas pitkillä putkilla, luulen, että ammattikuvaaja?
Kävi vielä busterillaan kuvien oton jälkeen veneen perästä katsomassa nimenkin.
Ko regatan kuvastossa oli sekaan eksynyt myös kuva ohikulkijastakin, etsittiin ko kuvat, tais tarvita kirjautua naamakirjaan että löytyivät.
Eipä paljoa haittaa. :)
Olen huomannut, että kuvia otetaan purjeveneestä, jonkinverran on tullut omistajallekin asti. :))

kaller
Viestit: 271
Liittynyt: 15.03.2009 20:45
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja kaller » 17.08.2015 17:20

Oikein hyvä idea, kannatetaan.

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja Seesell » 17.08.2015 23:47

Tosi kivaa jos tykkäätte ideasta!!

Moi Nortti,
Aika läheltä liippaa. Kuvan taustassa näkyy Rajakari, joka on Airiston aika alkupäässä. Seuraavat maamerkit ovat aika lähellä:
Viittakari, Kauppakari, Loistokari, iso pukki ja pieni pukki. Vieressä on Rymättylä ja Satava.

Northling
Viestit: 2756
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja Northling » 18.08.2015 13:47

Moro

No joo olishan se pitänyt tunnistaa, http://webapp.navionics.com/#@13&key=%7DoooJi%7CyeC kun tänä kesänä sehlattiin tuolla eestaas; Turuus ja Naantalis. Syytän kuvan rakeisuutta ;)
(Scylla-tapaaminen oli Naantalissa 10-11.7)

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja Seesell » 21.08.2015 23:15

Tässä taitaa olla sama paatti, sama paikka mutta eri päivä :)
Niin, ja sitten purjerumba menossa :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja Seesell » 23.08.2015 20:02

Päivän ohikulkijat. Tais taas osua tuon sinisen veneen kanssa aikataulut yhteen :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
vehkasalo
Viestit: 374
Liittynyt: 10.08.2013 23:26

Re: Puuvene Bongaus

Viesti Kirjoittaja vehkasalo » 09.12.2015 9:30

Bongattu muutama pilaantumaan jätetty puuvene. Toivottavasti nämä vielä pelastuvat ennen kuin on myöhäistä.

M & A seppälän veneveistämön 21 jalkainen Melaisa De Lux 60-luvulta. Volvon sisäperämoottori. Ollut ulkona peittämättömänä muutaman vuoden. Sijainti Päijät-Häme.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Fiskari, Etelä-Suomi, Vilkkaan kadun vieressä, monet ovat varmaan tämän ponganneet. Harmittaa kun hienon veneen annetaan mennä pilalle.

Kuva

Kuva

Kuva
Ennen oli miehet rautaa laivat oli puuta hiio hoi

Vastaa Viestiin