Kanootin lakkaus
-
Kanootin lakkaus
Olisi tollainen kanootti, joka vaatisi lopullista lakkausta, joten kyselen?
Kanootti on tullut minulle viimeistelemättä, jonka olen nyt tehnyt. Lakkauksen osalta en tiedä miten tekisin, kun siinä on lasikuitu pinnoitus joka ilmeisesti kertaalleen lakattu, mutta ei tietoa millä lakalla: millä lakkaan?
Toinen kysymys: Miten kannattaa istuimet rakentaa ettei tartte porata tai muutoin pintaa rikkoa?
On kyllä käynyt mielessä myydä tässä kunnossa, mutta on mielestäni tosi tyylikäs ja hyvin tehty joten voisin viedä mökkimaisemiin ihailtavaksi ja vieraiden pulahteluun.
Kiitos etukäteen ammattilaisille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viesti:
Re: Kanootin lakkaus
Moro
Nätti rimakanootti! Kyllä siitä kannattaa huolta pitää!
Aika tärkeää olisi tietää millä on käsitelty ennen!
Näyttäsi kuitenkin käytetyltä kun lakka on reunalistasta hilseillyt?
Olettaisin että pinnassa on lasikuitu epoksilla? Sen päällä huonosti kestää ja pysyy mikään 1-komp lakka.
Siihen päälle joku epoksi tai muu 2-komponenttilakka.
Jos väliin on kuitenkin laitettu jotain 1-komp lakkaa niin jotku 2-komp lakat saattavat rypistää alla olevan lakan!!!
Istuimet asennetaan pitkillä pulteilla partaaseen sellasten palikoiden varaan , joilla istuin pudotetaan 5-10 cm partaasta alas.
Yleensä partaassa on vahvikkeet istuinta varten.
Mulla tuossa on istuimet heti partaan alla, mutta saisi olla ainakin 5 cm alempana. Kanootti on vakaampi ja helpompi meloa.

Nortti
Nätti rimakanootti! Kyllä siitä kannattaa huolta pitää!
Aika tärkeää olisi tietää millä on käsitelty ennen!
Näyttäsi kuitenkin käytetyltä kun lakka on reunalistasta hilseillyt?
Olettaisin että pinnassa on lasikuitu epoksilla? Sen päällä huonosti kestää ja pysyy mikään 1-komp lakka.
Siihen päälle joku epoksi tai muu 2-komponenttilakka.
Jos väliin on kuitenkin laitettu jotain 1-komp lakkaa niin jotku 2-komp lakat saattavat rypistää alla olevan lakan!!!
Istuimet asennetaan pitkillä pulteilla partaaseen sellasten palikoiden varaan , joilla istuin pudotetaan 5-10 cm partaasta alas.
Yleensä partaassa on vahvikkeet istuinta varten.
Mulla tuossa on istuimet heti partaan alla, mutta saisi olla ainakin 5 cm alempana. Kanootti on vakaampi ja helpompi meloa.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing