kenellään mitään tietoa tämän veneen menneisyydestä??
- ADAMAS
kenellään mitään tietoa tämän veneen menneisyydestä??
tervehdys kaikille.Hankkimani veneen myötä kaikenlainen tiedon keruu puuveneista toi minut näille sivustoille.olenkin jo ehtinyt ammentaa paljon arvokasta tietoa tulevasta.veneen hankin espoosta.tietoa siitä herui niukalti,johtuen ehkä siitä että ed.omistaja oli tämän ostanut veneen silloisen omistajan leskeltä noin kymmenen vuotta sitten.veneen,ilm. alkuperäinen nimi on ADAMAS.olettaisin,koska etuhytässä oli puinen kyltti jossa se luki.katto osa on viimetalven lumikuorman alla romahtanut,joten on alunperin hieman eri näköinen.hyvät sivustot!!!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mun mielestä..
- Qubik
- Viesti:
Re: kenellään mitään tietoa tämän veneen menneisyydestä??
Nyt vois tulla kyllä lisää kuvia, aika pahasti mun "kuhan" näköinen paitsi isompi. Sain vinkin samanlaisesestoa rautavenesta ja epäiliti, että onko joku kopioinut suuntan sun toiseen...
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
- RAKNAROK
Voisin väittää että tuo on kolkyt-luvulta..http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit/pirtuvene.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsoppas tuota linkkiä näyttääkö pohja profiili tutulta?
Katsoppas tuota linkkiä näyttääkö pohja profiili tutulta?

Veistellään Mitä Veistellään 

- IlkkaL
Hieno!
Olisko joskus tuotu Ruotsista... Muistuttaa sikäläisiä 50-luvun paikkeilla tehtyjä Iversenin tai Tiedemannin klassikoita.
Seuraavista linkeistä löytyy kuvia vastaavista:
http://www.tiedemannklubben.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sjohistoriska.se/sv/Kusten-r ... tidsbatar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisko joskus tuotu Ruotsista... Muistuttaa sikäläisiä 50-luvun paikkeilla tehtyjä Iversenin tai Tiedemannin klassikoita.
Seuraavista linkeistä löytyy kuvia vastaavista:
http://www.tiedemannklubben.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sjohistoriska.se/sv/Kusten-r ... tidsbatar/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RAKNAROK
Seppälän veneveistämö ja eetu seppälä piirtänyt tuon tyyppisiä veneitä jo 20-luvulla suomessa ja hänen velipojat/pojat en muista nyt tarkkaan, niin veistänyt aina 30-50-luvulle asti tuon tyyppisiä veneitä useita. Vaikutuksia veneen muodot on saanu jenkkilästä
kun googlettaa niin löytyy historiaa museo pohjalta ja hienoja mustavalko kuvia veistämöstä ja veneistä. ![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)

![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)

- ADAMAS
hieman on huonoja kuvakulmia tällä haavaa laitteesta.Sen verran mitä ed. omistaja kertoi:raumalaisen telakka-insinöörin itselleen piirtämä ja teettämä vene vuonna -60.vaikutteita mm torpeedoveneestä.itsekin sijoitin tämän nähdessäni jonnekkin 40-+ luvulle.onko Qubikilla täällä kuvia omasta veneestään?kyllä rakna,näyttää häkellyttävän yhtäliseltä pohjan mallilta.Jep,Ilkka,täällä näinkin yhden upean tiedemannin jota säikähdin ensinäkemältä samanlaiseksi,ettei ollutkin sun aluksesi?se vain on kaikin puolin isompi ja tässä ei ole sellaista avo ohjaamoa.tää on 9m pitka ja jotain 22o+leveä(en ole mitannu,mut mahtui k-auton laitojen sisään mukavasti.volvo pentan 6-sylinterinen 110hp moottorilla.voi olla että vene on uniikki,eikä vastaavia juuri samanlaisia ole.jos joku tunnistaa juuri tän kyseisen paatin ja tietää tän liikeistä jotain,olis tosi kiinnostava tietää.mulla on vain ed.omistajan kertomuksen mukaista, pari viimeistä sivua,tän elonkirjasta:)
mun mielestä..
- RAKNAROK
Onse komee
ja kyllä katseet kääntyy kun tuon saa kunnostettuna vesille!!!
Toivottavasti historiikkia löytyy, kait raumal on jottain merimuseon tapasii josta vois kysellä???
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)

Toivottavasti historiikkia löytyy, kait raumal on jottain merimuseon tapasii josta vois kysellä???

- Qubik
- Viesti:
Nimikirjoituksenani on blogin osoite. Siellä muutama. Lisäilen heti kun palaan swenssonien maalta.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
- ADAMAS
No samaa mieltä,uskallan sanoa tarvitsematta pelätä itsekehun löyhkän pilaamaa ilmastoa,koskapa vene ei ole minun tekemäni eikä edes suunnittelemani.RAKNAROK kirjoitti:Onse komeeja kyllä katseet kääntyy kun tuon saa kunnostettuna vesille!!!
![]()
tämän kuvan kun sain käsiini,ajattelin ihan samoin,paitsi ehkä että herra,mun vereni että on upean näköinen laite.yön yli nukuttuani tunne oli edelleen vaivaantuneen kuumeinen.se niinku puhu mulle,et me ollaan aina kuuluttu yhteen;)voinu kertakaikkiaan muuta ku vastaa sen kutsuun saman tien..Tuopa ei tullut mieleeni,että raumalta kysellä..voisihan sitä laittaa paikalliseen lehteenki kuva ilmoituksen ja sitä kautta kysellä.Tällaisella veneellä voi olla huikea menneisyys.Tulevaisuus onkin sit aika hataralla pohjalla;)jep kiitti vinkistä.
mun mielestä..
- ADAMAS
Kyllä vain on runkomalliltaan saman näköinen.olisko sitten saatu vaikutteita samalta aikakaudelta.Qubik kirjoitti:Nimikirjoituksenani on blogin osoite. Siellä muutama. Lisäilen heti kun palaan swenssonien maalta.
mun mielestä..
- ADAMAS
Siivosin tuossa perusteellisesti sisäpuolen ja löysin vanhan kilven sieltä. Rekisteri numero on A 9405 saako sillä mistään arkistoista tietoa?mittasin tarkemmin veneen ulkomitat,son 9,40 pit.250 lev.
mun mielestä..
- RAKNAROK
Maistraatista voi tilata poimintoja vesikulkuneuvorekisterin omistaja-, osoite- ja venetiedoista. Poiminnat ovat maksullisia ja määräytyvät poimitun aineiston mukaan. Näin lukee maistraatin sivulla. 

- ADAMAS
maistraattiin siis. Kiitokset taas.RAKNAROK kirjoitti:Maistraatista voi tilata poimintoja vesikulkuneuvorekisterin omistaja-, osoite- ja venetiedoista. Poiminnat ovat maksullisia ja määräytyvät poimitun aineiston mukaan. Näin lukee maistraatin sivulla.
mun mielestä..
- ADAMAS
kertokaat mulle tietävät mikä tää oikein on?ihan ku jonkinlaine pilssipumppu,muttei mene virtoja mihinkään..paksu letku menee läpiviennillä kyljestä ulos..
mun mielestä..
- ADAMAS
tässä hän oikealla paikallaan
mun mielestä..