Rimoitus kokemuksia

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Tinka
Viestit: 14
Liittynyt: 21.07.2013 10:11

Rimoitus kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tinka » 27.05.2014 19:42

Hei!

Vene ei ole vielä vesillä (eikä itse asiassa löydy edes riittävästi sulaa vettä), mutta kunnostushommia tehdessä aloin pähkäilemään halkeamien paikkausta. Vaihtoehtoja löytyy kissan nahasta kisuran karvaan, mutta entäpä rimoittamalla? Joku viisas varmaan sanoisi, että katsoppa haulla, mutta olen jo katsonut. Löytyy keskustelua aiheesta, mutta pitkän ajan kokemuksia aika vähän.

Eli oletko rimoittanut haljenneita lautoja? Vesirajan ylä- vai alapuolelta? Pitääkö paikkaus yhä vettä ( useampi veneilykausi jo takana?) ? Mikä meni pieleen? jne.

Ja jos pidettäisiin keskustelu vain rimoittamisessa, kiitos.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Rimoitus kokemuksia

Viesti Kirjoittaja matti » 27.05.2014 20:35

Kyllä
Sekä-että
Kyllä, en muista kuinka monta vuotta sitten (5-6?), korjasin samasta veneestä uusia halkeamia viime talvena (syynä halkeamisiin pitäisin omistajan huolimattomuutta)
Ei mikään, käytin sp 106 epoksia liimaamiseen, sellukuitua täytteenä, pienemmät halkeamat avasin käsisirkkelillä muutamat yläjyrsimellä melkein läpi laudan!

Avatar
RAKNAROK
Viestit: 150
Liittynyt: 23.05.2014 16:32

Re: Rimoitus kokemuksia

Viesti Kirjoittaja RAKNAROK » 27.05.2014 22:32

http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Ylin vasemmalta wivella lueppas alkuun sen kunnostus ja rimoittaminen, Tuolta löytyy uskomattomia juttuja :-) 8}
Veistellään Mitä Veistellään :-)

Jampe9
Viestit: 138
Liittynyt: 09.02.2011 16:58
Paikkakunta: Monåfjärden

Re: Rimoitus kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jampe9 » 03.06.2014 20:34

En ole veneammattilainen ja olen rimoittanut useita halkeamia sekä' vesirajan ylä- että alapuolella. Liimana olen aina käyttänyt ainoastaan West Systemin epoksia ja monta veneilykautta on jo täydellisesti pitänyt. Ei minkäänlaisia ongelmia.

Suosittelen lämpimästi! Halpa ja helppo sekä kansantajuinen tapa korjata itse halkeama. Vähän kun viitsii tarkka-nykertää niin hyvä tulee. Mikä parasta': sikakalliit "ammattimiehet" saavat pitkän noukan.

Vastaa Viestiin