Wicström sammuu
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:40
- Paikkakunta: Pori
Wicström sammuu
Tervehdys.
Osaisikohan joku kertoa, onko seuraavanlainen ongelma kovin tyypillinen ja voiko sitä jotenkin hoitaa. Kaksipyttyinen Wiku lähtee moitteetta käyntiin, käy hienosti viisi minuuttia ja vie venettä eteenpäin ihan mukavasti, mutta sitten sammuu eikä lähde käyntiin millään. Tässä vaiheessa virvelöidään viisi minuuttia jos ei ole kovin paha keli. Sitten taas käynnistetään Wiku ja ajellaan viisi minuuttia jne. Mitä ihmeen taukoja kone pitää. Olen kuullut että Wiku on tarkka tulpistaan. En ole löytänyt mistään Ngk:n A-6 tulppaa, mutta varaosaliikkeessä sanoivat, että Champpionin ud-16 korvaa sen. Sen vielä voisi sanoa, että moottori on varustettu virranjakajalla ja dynastartilla. Hyvää veneilykesän jatkoa kaikille.
Osaisikohan joku kertoa, onko seuraavanlainen ongelma kovin tyypillinen ja voiko sitä jotenkin hoitaa. Kaksipyttyinen Wiku lähtee moitteetta käyntiin, käy hienosti viisi minuuttia ja vie venettä eteenpäin ihan mukavasti, mutta sitten sammuu eikä lähde käyntiin millään. Tässä vaiheessa virvelöidään viisi minuuttia jos ei ole kovin paha keli. Sitten taas käynnistetään Wiku ja ajellaan viisi minuuttia jne. Mitä ihmeen taukoja kone pitää. Olen kuullut että Wiku on tarkka tulpistaan. En ole löytänyt mistään Ngk:n A-6 tulppaa, mutta varaosaliikkeessä sanoivat, että Champpionin ud-16 korvaa sen. Sen vielä voisi sanoa, että moottori on varustettu virranjakajalla ja dynastartilla. Hyvää veneilykesän jatkoa kaikille.
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mulla taas sellanen ongelma että lähtee hyvin käyntiin ja käy vaikka kuin pitkään mutta kun sammuttaa niin ei millään saa lämpimänä uudelleen käyntiin. Sit pitää käydä terassilla tuoppi riipasemassa ja johan taas puksuttaa. (Samana päivänä ei kannata monesti sammuttaa). Voisi olla jotain samaa vikaa.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 17 Kesä 2003 18:20
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Jaa-a. Empä ole kauhean hyvin perillä Wikcestä, kun itsellä on ykspyttyinen Volvo.
Kannattaa varmistaa polttoöljyn tulo, ettei se ole siitä kiinni. Meillä Volvo körähti käyntiin ja sammui kohta. Vika oli ilmauksessa. Jostain saattaa päässä ilmaa letkuihin ja siten kone sammuu. Vanhat suodattimet ja vanhat letkut kannattaa vaihtaa, jos ilmasta olisi kiinni.
Vikasi kyllä viittaa toiseen, mutta onnea vaan vianetsinnälle. Toivottavasti joku tietää paremmin
Kannattaa varmistaa polttoöljyn tulo, ettei se ole siitä kiinni. Meillä Volvo körähti käyntiin ja sammui kohta. Vika oli ilmauksessa. Jostain saattaa päässä ilmaa letkuihin ja siten kone sammuu. Vanhat suodattimet ja vanhat letkut kannattaa vaihtaa, jos ilmasta olisi kiinni.
Vikasi kyllä viittaa toiseen, mutta onnea vaan vianetsinnälle. Toivottavasti joku tietää paremmin
E.T
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuossa eilen keksin sen että kaasari kuumenee aika paljon kun se on pakosarjan yhteydessä. Ajattelin että bensa höyrystyy kaasarissa. Laitoin väliin 10 mm paksun pakelliitti tiivisteen eristämään lämpöä. Kone käy paljon paremmin ja lähtee käyntiinkin helpommin. Kokeilen vielä sitä hanahommaa, kiitti vinkistä.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19 Huhti 2003 09:27
- Paikkakunta: Turku
wiku sammuu
oliskohan mahdollista että polttoainesäiliö ei pääse huohottamaan kunnolla?
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05 Kesä 2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Morjens!
Mulla on kaks pyttynen Wikke, joka vähän temppuilee bensalla ajettaessa...
Laitoin myös paksumman tiivisteen kaasarin ja imu/pakosarjan väliin ja käynti parani!
Kerran käytin bensatankin tyhjäksi, ja sen jälkeen kun täytin tankin ,ei se lähtenyt käyntiin...
Kun irroitin bensaputken kaasarista, ei sieltä tullutkaan mitään!!!
availin järjestyksessä tankilta eteenpäin jokaisen liitoksen ja siten "ilmasin" järjestelmää ja kas, rupesihan se muona virtaamaan!
Eli: joko siellä oli jotain paskaa, tai sitten siellä oli joku letkunmutka, johon jäi ilmalukko virtausta estämään...
Petroolilla ajettaessa ei ongelmaa!!! (lentopetrooli..)
Muistakaa myös pitää seos riittävän laihana!!
Wikke on tarkka seoksestaan....
Mulla on kaks pyttynen Wikke, joka vähän temppuilee bensalla ajettaessa...
Laitoin myös paksumman tiivisteen kaasarin ja imu/pakosarjan väliin ja käynti parani!
Kerran käytin bensatankin tyhjäksi, ja sen jälkeen kun täytin tankin ,ei se lähtenyt käyntiin...
Kun irroitin bensaputken kaasarista, ei sieltä tullutkaan mitään!!!
availin järjestyksessä tankilta eteenpäin jokaisen liitoksen ja siten "ilmasin" järjestelmää ja kas, rupesihan se muona virtaamaan!
Eli: joko siellä oli jotain paskaa, tai sitten siellä oli joku letkunmutka, johon jäi ilmalukko virtausta estämään...
Petroolilla ajettaessa ei ongelmaa!!! (lentopetrooli..)
Muistakaa myös pitää seos riittävän laihana!!
Wikke on tarkka seoksestaan....
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05 Kesä 2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Wikke-vesseleille tiedoksi että turuuus vaikuttaa mies nimeltä Rantanen, joka korjailee wikströmmejä ja neuvoo ja toimittelee varaosiakin (esim. tulppia!) mail osoite on juha-matti.rantanen@auriamail.net ja puh.nro 050-3488509!
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No niin, nyt on taas vähän uutta ihmettelemistä. Eli, kone käy hyvin vaihteen ollessa vapaalla tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksiakin mutta kun laittaa vedon päälle ja kaasua, niin alkaa paukkumaan ja lyömään tulta kaasarista ja sammuu. (päts,päts,päts,puff.) Tankissa on ysivitosta. Mitkään säädöt ei pitäs olla muuttuneet.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05 Kesä 2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Onko sytkä liian myöhäsellä?
Tai seos sittenkin liian rikkaalla?
Jos säädät seosta laihemmalle, ei vaikutus tunnu heti, vaan vasta sitten kun sieltä on paukkuen vanhat karstat palanut pois!
Seoksen voi suurinpiirtein tarkistaa myös tulppien väristä, eli pitäis olla harmaat tai vähän rusehtavat, mutta ei mustat!
Kaikista ikävin tilanne on se että vesi pääsee palotilaan aiheuttaen paukkumisen.... (sekin on kyllä korjattavissa..)
toisaalta jos lyö lieskaa kaasarista, eli imupuolelta, voi sytkä olla liian aikaisellakin, tai imuventtiili vuotaa...
Soita Rantaselle Turkuun!
Tai seos sittenkin liian rikkaalla?
Jos säädät seosta laihemmalle, ei vaikutus tunnu heti, vaan vasta sitten kun sieltä on paukkuen vanhat karstat palanut pois!
Seoksen voi suurinpiirtein tarkistaa myös tulppien väristä, eli pitäis olla harmaat tai vähän rusehtavat, mutta ei mustat!
Kaikista ikävin tilanne on se että vesi pääsee palotilaan aiheuttaen paukkumisen.... (sekin on kyllä korjattavissa..)
toisaalta jos lyö lieskaa kaasarista, eli imupuolelta, voi sytkä olla liian aikaisellakin, tai imuventtiili vuotaa...
Soita Rantaselle Turkuun!
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30 Touko 2003 14:42
Mulla W1:n kanssa oli paukuttelu ongelmia kun oli vähän vettä polttoaineen seassa. Jäänestolla korjaantui. Kun ilmanottotorvi on ylöspäin eli huohottimen reikään päin, on mennyt joskus vettä tätä kautta kaasariin. Välillä kannattaa laskea kaasari tyhjäksi niin saa vedet sieltä pois. Tyhjennysruuvihan on nopeasti avattu kun ei tarvita edes työkaluja.
Toi alkuperäinen viesti kuulostaa siltä, että on tosiaan tankin ilmausreikä tukossa. Itsellä on korkissa 1mm halkaisijainen reikä tätä varten. Jos tankkiin tulee alipaine, ei polttoaine tietenkään pääse kaasariin asti ennen kuin paine tasaantuu korkin tai muun vuotokohdan kautta.
Toi alkuperäinen viesti kuulostaa siltä, että on tosiaan tankin ilmausreikä tukossa. Itsellä on korkissa 1mm halkaisijainen reikä tätä varten. Jos tankkiin tulee alipaine, ei polttoaine tietenkään pääse kaasariin asti ennen kuin paine tasaantuu korkin tai muun vuotokohdan kautta.
P.K.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Kesä 2003 17:00
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Viken tulpat
Mulla on veneessäni 3-pyttynen vikke. Moottori käynnistyi hyvin ja pysyi käynnissä vaihteen ollessa vapaalla, mutta kun vaihteen laitto joko eteen tai taakse, niin kone ei ottanut kierroksia vaikka lisäsi kaasua. sitten se sammui. Kun vaihdoimme tulpat, niin sitä ongelmaa ei enää ollut. Uudet tulpat NGK A-6.