TUNNISTAAKO KUKAAN!

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
pete67
Viestit: 13
Liittynyt: 18.08.2013 14:05

Re: TUNNISTAAKO KUKAAN!

Viesti Kirjoittaja pete67 » 24.08.2013 18:23

moi taas

mukavaa saada asiantuntevaa palautetta veneestä.
todella mittavasta rempastahan tässä on kyse .alumperin poistin katon koska se oli kötöstetty maatilavanerista samoin perähytän peräseinä.
täytynee pohtia tuota perähyttiä ajankaa ja tietenkin nämä teidän kommentit mielessä,koneen kuitenkin olen päättänyt vaihtaa ja ajellaan järki päässä venettä säästellen.
täytynee ruveta katseleen tuolta ruottinsivuilta josko löytyisi samanlainen jostain kuvasta ,tuo etulasihan on tehty yhdestä kaarevasta lasista ja kiinnityskehykset ovat messinkiä,en tiedä kuinka yleinen tuo kaareva lasi on ollut vai liekkö tämä veneeseen muutettu joskus?
jos tulee vastaan jossain venepiireissä /netissä niin laittakaa ihmeessä tietoo,alkaa jo savu päästä pöliseen ku selaa puuveneitä.
kiitoksia taas kaikille hyvistä kommenteista!!!

pellamo
Viestit: 755
Liittynyt: 14.05.2009 21:12
Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu

Re: TUNNISTAAKO KUKAAN!

Viesti Kirjoittaja pellamo » 25.08.2013 22:35

[quote="Donna 28"]"Parta pärisee", sanoi Pellamo. Niin päriseekin, koska todellinen puuveneilijä ei halua menettää
vanhoja arvoja. Mutta jos puhutaan uudisrakentamisesta, vaikkapa replikoiden vanhan mallin mukaan ulkonäköä, on aivan toinen asia tehdä siitä "tykki", joka kulkee. Yleensä puuveneremontit ovat sen verran mittavia, että siinä samassa ajassa tekee uuden. Uuteen saa ja pitääkin laittaa sellaiset rakenteet, että ne kestävät kasvaneet nopeudet.

Kerropas Donna samantien kaikki mikä erottaa todellisen puuveneilijän "replica"puuveneilijästä.
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..

Eeppo
Viestit: 163
Liittynyt: 30.04.2012 9:18
Paikkakunta: Outokumpu

Re: TUNNISTAAKO KUKAAN!

Viesti Kirjoittaja Eeppo » 26.08.2013 10:17

En ota nyt kantaa Donnan puolesta enkä ketään vastaan. Totean vaan tähän väliin, että ainakaan itse en tarkoittanut kertoa "miten asiat tulisi tehdä" vaan jakaa fiiliksiä ja ajatuksia mitä Peten projektista nousi. Itse kun ainakin tuppaan jumiutua ajatuksissani aina yhdelle uralle omissa projekteissani. Sikäli tekee yleensä hyvää kuulla toisten näkökulmia asiaan. Lopputuloksena on useimmiten se, että teen kuitenkin juuri oman pääni mukaan 8}

Toisille asiat, vaikkapa puuveneet, ovat työstettävää materiaa, toisille voimakkaasti tunteita herättäviä hengentuotteita. Kumpiakaan en tahtoisi lähteä tuomitsemaan. Ja harvapa täälläkään varmaan järkisyistä on puupaattia hommannut, joten jonkinlaisia tunteilijoita lienee meistä enemmistö. Sikäli varmasti osuu ajatukset välillä ristikkäisillekin kursseille. Ja makuasioistahan sitä on hauskin kiistellä, etenkin kun on itse aina oikeassa :-)

Edelleen Petelle työn iloa projektiin!

Eeppo

pete67
Viestit: 13
Liittynyt: 18.08.2013 14:05

Re: TUNNISTAAKO KUKAAN!

Viesti Kirjoittaja pete67 » 27.08.2013 21:18

moi

juu kyllä on mukavaa ku on ite aina oikeessa,hehhh.
Ikäni puusta jotain veistäneenä olen kyllä jo tässävaiheessa huomannut että jopas olen melkoisen haasteen ottanut,talonkihan näprää samassa-ajassa ku noita vanhoja tunteellisia puuveneitä hiplaileee.
no mukavaahan tää veneenteko on ja kyllä meinaan ensikesänä seilailla ilman takahytin kantta tai takahytinkannen kaa,niin ja ilman noita jossain vaiheessa mainitsemiani holituotteita.
kyllä minusta kuiten se V8 moottorin ääni on niiiiin hieno että veneeni vaatii sen jo pelkän äänen vuoksi ,mielestäni se että jos valmistetaan replica niin samat arvot kuin alkuperäisessä ?
kiitoksia taas kannustavista puheenvuoroista.

vain historia puuttuuu
pete

pirtujussi
Viestit: 3
Liittynyt: 29.11.2004 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: TUNNISTAAKO KUKAAN!

Viesti Kirjoittaja pirtujussi » 02.11.2013 20:37

Moro.
Vähän on rungossa samoja muotoja kun minun veneessä. Siinäkin oli samanlainen tasaperä ja kansilinja keulassa kaartui alaspäin. Veistelin perän pyöreämmäksi, kylkilaudoituksia vaihdoin uusiin, laiton koneeksi V8:n ym.ym.

Jussi
Lappeenranta

pete67
Viestit: 13
Liittynyt: 18.08.2013 14:05

Re: TUNNISTAAKO KUKAAN!

Viesti Kirjoittaja pete67 » 03.11.2013 0:49

moi

Laitatko kuvaa veneestäsi?millainen historiiikki sillä sinun veneellä?
Itse olen touhuillut veneeni kanssa aika aktiiviseti ja siihen yhdistettynä työ,niin on jäänyt tämä puuveneilijöitten loistava keskustelu porukka vähemmälle.


terveisin pete

Vastaa Viestiin