Hempelin ykkösessä homeenestoainetta?
-
Hempelin ykkösessä homeenestoainetta?
Hoitelen mitenkuten kahta puupaattia, perinteinen merisoutu/perämoottorivene suolavedessä ja savolainen pirunkenkä Saimaalla. Molemmat sisäpuolelta vedetty vain Hempel Impreg 1:llä, varsinkin savolaisessa siellä täällä tummaa, ilmeisesti hometta(oli alunperin vedetty vain PÖ:llä, nyt kerran hempelillä). Kysymys kuuluu onko tuossa H I 1:ssä tarpeeksi homeenestoainetta ja jos ei ole mitä pitäisi vetää lisäksi ja mistä sitä saa?
-
Re: Hempelin ykkösessä homeenestoainetta?
Jostain keskustelusta kaivoin esiin että siinä Hempelin ykkösessä olisi homeenestoaine, asia siis vilpitön.
-
ja silti homehtuu? että ei näistä myrkyttömistä nyky aineista ole mihinkään?
Mile
- meriläinen
Itse laitoin viimekeväänä omaan avoveneeseeni semmosen sekotuksen johon tuli imprek1 n.2l. pellavaöljyvernissaa n.2l. ja tervaa n.0,5l. En huomannut että olis homehtunnu. Tosin minulla se veneen pinta on hieman tummunut jo ennestään ja terva tummensi lisää, eli semmonen pieni pilkku ei ehkä minulla erotu.
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....
-
Homepilkut ehti ilmaantua ennenkuin ehdin vetää hempelin aikaisemman pelkän pö:n päälle. Katsotaan nyt pysähtyykö prosessi.Mile kirjoitti:ja silti homehtuu? että ei näistä myrkyttömistä nyky aineista ole mihinkään?