Moro
Kiitosta vaan!
Mietinkin jo sitä että sen saa tollasena rakenteena tuupattua paikalleen sieltä takaapäin kiskoja pitkin, mutta siinä on kans sellanen vaara että se lentää kelissä katolta mereen, eli jonkinlainen toppari pitää olla ettei vahingossa katoa.
Niin ja se sadeveden valumisreikä unohtui piirtää, se kuuluu kiskoon sivukuvassa vähän puolivälin takapuolelle kannen tasoon luukku aukon takaseinän takapuolelle.
Nortt
PS. tässä vielä kuva sen luukkureiän reunapuista, jotka muoodostavat samalla luukun reunat ja liukukukiskojen rungot (ne pidemmät)
Liukuvan kattoluukun rakenne?
-
- Viestit: 2756
- Liittynyt: 23.04.2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Liukuvan kattoluukun rakenne?
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
- Arnie
- Viestit: 210
- Liittynyt: 22.08.2007 16:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: Liukuvan kattoluukun rakenne?
Jos tuohon vesireiästä taaksepäin liukusysteemin yläpintaan tekisi kuopan johon luukun etureuna loksahtaisi (ja liukukiskosta pala pois) niin pysyiskö se auki ollessaan siinä, ja luukun pinta ois suorassa?
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26.05.2006 1:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liukuvan kattoluukun rakenne?
Harkittavan oloinen idea Arnie, tosin itsellä tulee mitoitus siten että takapuolella on heti katon "takalista" joka estää luukun lentämisen tuulen mukaan.
Monta tyhmää päätä kun lyö yhteen syntyy yleensä ihan kelpo jälkeä
Monta tyhmää päätä kun lyö yhteen syntyy yleensä ihan kelpo jälkeä
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antti Korhonen
- Viestit: 116
- Liittynyt: 09.09.2008 12:04
- Paikkakunta: Perniö/Turku
Re: Liukuvan kattoluukun rakenne?
Hei!
Kaivan illalla muutaman kuvan malliksi kun ehdin, mutta tein muutama vuosi sitten kaverin Jokker-27:aan tiikistä hienot kansiluukut, joita olemme sittemmin hieroneet kokemusten mukaan vielä paremmiksi, mutta kokeiltu on, että kestää vaikka hyppiä päälle vaikka malli on aika kevyt. Keulaluukun tein siten, että siinä oli vain kaksi ikkunamaista kehystä saranoitu yhteen, joista ylempään kaveri oli hankkinut 6 mm karkaistun lasin valmiiksi, jonka sitten kehystin ja jyrsin puuosiin litsiliitokset.
Istumalaatikon sisäänkäynti olikin haastavampi ja toteutettiin niin, että "oviaukkoon" tuli perinteiset "nostettavat" laudat, mutta päälle tulevaan työnnettävään luukkuun jyrsin kolmiomallisiin puurimoihin 8 mm alumiinikiskot, joiden välissä sitten liukui (edelleen jo aiemmin hankittu) kaareva n. 50x70 cm, 6 mm paksu lasi. Lasin kaari kun vaan sattui olemaan kaverin hatusta vetäen piirtämä, niin hetken miettimistä, että sain tehtyä sopivat ajuritapit jyrsimelle, jotta sain lasin muodon kopioitua uraan! Päädyistä tuli siis sellaiset päältä lasin muodon mukaan jyrsityt, keskelle tein tuuletusventtiilin ja lasi upotettiin siis päätypaloihin jyrsittyyn uraan. Sitten kehyksen sivuissa lasi ei ollutkaan vain urassa vaan läpäisi sivupalat niin, että tavallaan lasin ylä- ja alapinnoilla oli rimat, jotka sitten pitivät litsiliitoksilla päätyjä lasissa kiinni.
No, jahka saan kuvia esille, niin on helpompi selittää. Ensimmäisestä versiosta tahtosi tulla turhankin siro, mutta mallista on tullut sittemmin ihan hyvä...
Kaivan illalla muutaman kuvan malliksi kun ehdin, mutta tein muutama vuosi sitten kaverin Jokker-27:aan tiikistä hienot kansiluukut, joita olemme sittemmin hieroneet kokemusten mukaan vielä paremmiksi, mutta kokeiltu on, että kestää vaikka hyppiä päälle vaikka malli on aika kevyt. Keulaluukun tein siten, että siinä oli vain kaksi ikkunamaista kehystä saranoitu yhteen, joista ylempään kaveri oli hankkinut 6 mm karkaistun lasin valmiiksi, jonka sitten kehystin ja jyrsin puuosiin litsiliitokset.
Istumalaatikon sisäänkäynti olikin haastavampi ja toteutettiin niin, että "oviaukkoon" tuli perinteiset "nostettavat" laudat, mutta päälle tulevaan työnnettävään luukkuun jyrsin kolmiomallisiin puurimoihin 8 mm alumiinikiskot, joiden välissä sitten liukui (edelleen jo aiemmin hankittu) kaareva n. 50x70 cm, 6 mm paksu lasi. Lasin kaari kun vaan sattui olemaan kaverin hatusta vetäen piirtämä, niin hetken miettimistä, että sain tehtyä sopivat ajuritapit jyrsimelle, jotta sain lasin muodon kopioitua uraan! Päädyistä tuli siis sellaiset päältä lasin muodon mukaan jyrsityt, keskelle tein tuuletusventtiilin ja lasi upotettiin siis päätypaloihin jyrsittyyn uraan. Sitten kehyksen sivuissa lasi ei ollutkaan vain urassa vaan läpäisi sivupalat niin, että tavallaan lasin ylä- ja alapinnoilla oli rimat, jotka sitten pitivät litsiliitoksilla päätyjä lasissa kiinni.
No, jahka saan kuvia esille, niin on helpompi selittää. Ensimmäisestä versiosta tahtosi tulla turhankin siro, mutta mallista on tullut sittemmin ihan hyvä...
Hait L-14 Dana ja L-72 Pingvin