Kolmisen vuotta sitten törmäsin Mirjamin kuivakäymälään Klamilan kalamarkkinoilla ja voin omakohtaisen kokemukseni perusteella sanoa, ettei se haise

. Tähän saakka kun ei ole ollut sellaista venettä, mihin muunlainen käymälä kuin sankko sopii, ei ole tarvinnut kuin fundeerata,josko jonkinlainen mahtuisi Donnaan, sitten kun se joskus valmistuu. Tein kyllä mitoituskokeita mittanauhataskussa pienissä veneissä, niiden vessoissa, kolme vuotta sitten venemessuilla. Päivän siellä kruisailtuani pikku pörhössä, hävisi mitoitukset, ilmeisesti johonkin vessaan kaljoja lorotellessa pois, niitä kun tulee otettua aika monta päivän mittaan siellä ihan vain suuta kostuttaakseen.

Siis nämä vessat, joissa lorottelin, olivat Venemessujen yleisiä vessoja, ei niitä veneiden vessoja, joka selvyyden vuoksi näin mainittakoon. Porta potan tyhjennys on todella vastenmielistä ja yhden sellaisen olen heittänyt yrjöystäväni avustuksella tömsteriin, enkä tällä töms:llä tarkoita postilaatikkoa.
Ainakin K-raudassa on myytävänä sellaisia sankkoja, jotka ovat vähän tukevampia, joihin saa oikein vessan istuimen. Sellaisrn sankon olen nyt ajatellut seuraavaan veneeseen laittavani.
Tyhjentää sen minne tyhjentää ja huuhtelee sitten, missä huuhtelee. Ja voihan siihen laittaa vaikka sen pienen jätesäkinkin, jos haluaa paskapusseja ympäriinsä kuljetella.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua