Moi,
Satuin tänään näkemään kuvanmukaisen ratin, mallia vähän isompi

taitaa olla jostan vähän isommasta purkista...
Kuten taisin aikaisemmin mainita, ostin abranettiä joku aika sitten ja olen vähän säästellyt jännitystä tähän päivään asti jolloin vihdoin kyllästyin käsinhiomiseen. Otin juhlavasti epäkeskon laatikostaan ja kytkin sen kaverilta lainaamani imuriin. Laitoin abranetin kiinni ja aloin hiomaan. Imuri lähti kiltisti käyntiin ja epäkesko niinikään. Mutta abranetti i millään pysynyt kiinni! Tämä siis on, aivan kuten mainoksessakin sanotaan, täysin pölytön hionta
Yleensä kaikki vastoinkäymiseni ja mokani johtuvat suurilta osin itsestäni, mutta tämä?
Onko niin että olen ymmärtänyt jotain väärin vai puuttuuko minulta jokin kriittinen osa joka saisi abranetin pysymään kiinni?
No, tästä harmistuneena heitin tavallisen 180 paperin kiinni. Se pysyi hyvin kiinni. Mutta tällä kertaa epäkesko oli todella levoton. Tuntui ihan kuin olisin yrittämässä juosta kiinni villiä strutsilaumaa
Epäkesko hyppäsi ja veti ja työnsi joka suuntaan ja oli lähes mahdoton ohjata haluamaani suuntaan. Ikään kuin imurin imu jotenkin veti koneen niin kovin hiottavaan palaan kiinni että koneen oma voima ja liike sai imun katkeamaan hetkeksi jollon kone ampautui millon mihinkin suuntaan kunnes taas imu otti kiinni.....
Jo, siis tämäkin täysin todeksitoeteamaton teoriani perustuu kokonaan epäpäteviin ajatusmaailmoihin ilman minkäänlaista todellista tietoa, kokemusta tai järkevää näkökulmaa. Toisin sanoen, minut on varmasti helppo todistaa vääräksi
Tässä on välillä ollut mietintämyssy päässä. Olen tehnyt listaa kaikista hommista mitä jäljellä ja sitten olen vielä pilkonnut ne pienempiin osiin ja yrittänyt maksimoida ja minimoida ja aikatauluttaa hommat niin että tulisi mahd vähän katkoja ja tyhjänpanttinaolemista. Mutta vitsi tällainen hommien ketjuttaminen on vaikeeta kun ei ole koskaan joutunut miettimään näin moniulotteisesti!
Esimerkkinä voisin mainita esim että haluaisin hioa, kyllästää ja lakata hyttirakennelmaa sisäpuolelta. Mutta kokemukseni osoittaa että ei kannata hioa sisäpuolella kyllästeen aina noustessa pintaan. Eli pitäisi ensin maalata pilssi jotta olisi helpompi pitää kajuutta puhtaana ilman mömmönnousua pintaan. Ja ennen kuin sitten voin kyllästää tätä yllämainittua, pitää korjata/paikata/massata kaikki avoimet saumat, halkeamat ja raot koska massat/kitit/liimat eivät ottane kiinni juurikyllästettyyn pintaan.... Ja mites on ikkunoiden asentamisen laita? Nihinkintullee jotain maasaa tai jotain, ja ei kai sekään pysy juurikyllästetyssä pinnassa kiinni, eli täytyykö ikkunat asentaa ennen kajuutan sisäpuolten kyllästämistä?
Tämä pilkottu listani on niin pitkä että netti menisi ihan tukkoon jos laittaisin edes pulet siitä tähän luettavaksenne

Ja ei kukaan sitä kuitenkaan lukisi nukahtamatta ennen puoltaväliä...
Taisi olla 5 kpl A4 sivua aika pienellä präntillä, ja vene on kuitenkin vaan puukengän kokoinen....Onneksi en ole Titanicia korjaamassa
Ennen uuden katon kiinnittämistä pitää kattokaaret hioa, kyllästää ja kuivua. Sitten pitää katon reunat epoxoida, katto kyllästää ja maalata sisältä. Sitten asennus ja maalaus ulkopuolelta...
Minä varmaan toistan itseni toistamiseen tässä näillä jutuilla mutta toivottavasti jaksatte nukahtamatta tai raivostumatta

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.