Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
-
Ande
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35
Viesti
Kirjoittaja Ande » 07 Huhti 2010 01:03
Ni ja samalla ne menee sitte ne vtuilleen menneet kaaretkin..

E mare libertas
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 07 Huhti 2010 19:46
Niin, pommin varmaa työkentelyä
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
hb-77
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
Viesti
Kirjoittaja hb-77 » 07 Huhti 2010 22:40
ei se huomasi ett sen huolettomassa lasikuitu pulkassa onkin rutto ja aikoo hoitaa sen pois

ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 07 Huhti 2010 23:16
Kyllä siinä nyt irvistellään oikein porukalla. 8\
Menkääs nyt vaan lotraamaan sen pööpurkinne kanssa...

Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 07 Huhti 2010 23:36
No sehän nyt aivan selvä, jos on koko päivän pö:tä ja tärpättiä lotrannut, niin ehtoopuolella tahtoopi nuo isot ja pienetkin kirjaimet vähän "shekoilulla", ja siinä samassa pilkutkin

-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 13 Huhti 2010 10:20
pellamo kirjoitti:Tuossahan vois ajatella että jakais emäpuunteon kahteen osaan.
Tekis tuon komian keularangan ohuista rimoista höyryttelemällä/liimaillen (just vaikka edellämainitunlaisen jigin avulla)vaikka noin metrin päähän kölille.Sitten pitkällä viistoliitoksella jatkais kölin perään asti vaikka yhdestä lankusta veistetyllä tavaralla tai samanlaisella liimapuulla kuin keularanka.
Vannasputken paksuutta ja läpimenokohtaa vois jo näillämain kans miettiä

Mitenkäs tota vannasputken paksuutta ja läpimenokohtaa tulisi miettiä...?
Tehdäänkö kölipuun kohdasta leveämpi, ettei mene kokonaan poikki vannasputken reiän takia.

Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 17 Huhti 2010 08:41
Oliskohan tuossa konetta projektiin?
Merkki olis ainakin suht, sopiva.
http://www.nettivene.com/364089" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut
Vieras, 17 Huhti 2010 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: linkki muokattu
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
mikape
- Viestit: 40
- Liittynyt: 26 Huhti 2005 18:39
- Paikkakunta: Kello
Viesti
Kirjoittaja mikape » 17 Huhti 2010 10:14
No siinähän se kone on.
Ainakin aika matala ja Rolssi, eipä sitä muuta tarvi
ja tehokin sattuu kohilleen.
Eipähän jokapojalla oo samanlaista, tietenki siinä on huonotkin puolensa.
-
juusohuu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 18 Heinä 2009 13:37
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja juusohuu » 18 Huhti 2010 10:19

Kova homma vaan käynnistellä!
Juhani
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 18 Huhti 2010 10:42
Ja isukkia varten sitten siellä keulassa olisi 65" MacCullocin 14cuin moottori - lukon takana tietenkin...
Ei vaiskaan, kyllä se Rollsin bokseri ois aika passeli moottori ko. projektiin.
-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 18 Huhti 2010 11:32
Rollssi olisi ollut aika mellevä...
Kun vihdoin sain myyjän puhelimen päähän, oli kone jo myyty. 8\
Että se siitä tällä kertaa.
P.S. Kysyin hieman erikoisemman koneen alkuperää johon myyjä
kertoi tuoneensa sen englannista.

Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 18 Huhti 2010 15:05
Kävipäs ns. p.aska nakki sen Rollsin kanssa. Olisi varmaan ollut hieno röyhistellä kiiltävää mahonkia ihailevalle yleisölle että tässä on sitten Rolls Roycen erikoismatala bokseri, tuonne kannen alle ei nimittäin mikään tavispatti edes sopisi.
Tehonkin voisi ilmoittaa aivan kuten tehdaskin tekee autojen kohdalla eli "riittävästi" mutta sylinterien lukumäärästä voisi pitää suun supussa...

-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 18 Huhti 2010 15:55
Et sitten ottanut selvää, onko moottori Englannissa kuinka yleinen, valmistetaanko sitä mahdollisesti vielä, sillä voisithan itsekin tuoda - tuottaa sellaisen Rollsin.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 18 Huhti 2010 17:18
Sen verran kävi mielessä että olisikohan siellä englannissa noita
enemmänkin käytettynä tuohon hintaan kaupan...Itse tuontia ajatellen.
Sitä että valmistetaanko niitä vielä en ajatellut kuin en uuden Rollsin ostamistakaan.

Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834