Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
-
Elwood
- Viestit: 246
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 11:58
Viesti
Kirjoittaja Elwood » 29 Syys 2009 18:01
DasBoot kirjoitti:Onhan se pumppu juu tuollainen edellä kuvattu, sillä erolla että huohotusletkun pää roikkuu koneen alla olevassa kaukalossa veden ja muun nesteen seassa. .
Jos tuo letku on mitä luulen eli kalvonpaineen tasaukseen tarkoitettu (joskus aikoinaan tuollaisia rakennettiin turbomoottoreihin..

), niin ota se vaikka irti, mutta älä ainakaan pilssissä sitä liota.. putsaa myös bensapumppu kunnolla.
-
DasBoot
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Maalis 2009 10:43
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja DasBoot » 02 Loka 2009 08:46
Vene tuli eilen nostettua ja samalla selvisi ettei ongelmat johtuneet ainakaan polttoainetankista tai polttoaineen laadusta/roskista.
Ajelin erillisestä tankista koneeseen pienmoottoribensaa ja edelleen kiihtyvyys ei ole kohdallaan. Kone kuulostaa sellaiselle että sen on vaikea "hengittää". Vähän niinkun meikäläinen murtuneella nenällä flunssa-aikaan. Pauketta ei sentään kuulunut
Epäilykset kohdistuvat nyt polttoainepumppuun tai ehkä polttoainesuodattimeen joka on vaihdettu äskettäin ja sopii paikoilleen, mutta olisiko silti jotenkin väärää mallia?
-
hkhk
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja hkhk » 02 Loka 2009 09:09
Onkohan se nyt varma, että polttoaineletku tai -putki on puhdas. Eihän sen pitäisi olla tukossa.
Mutta niinhän näissä pongelmissa aina on, "ettei pitäisi olla".
-
DasBoot
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Maalis 2009 10:43
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja DasBoot » 02 Loka 2009 14:06
Varmaa on vain epävarma tai jotain...
Kyllähän nuo letkutkin vanhan näköisiä ovat. Menee vaihtoon yhdessä pumpun kanssa.
-
DasBoot
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Maalis 2009 10:43
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja DasBoot » 07 Loka 2009 07:23
Laturin vaihdon mahdollisista jälkiseurauksista vielä mietityttämään jäi:
Laturia vaihtaessa kytkentä oli hetkellisesti väärin ja kaikuluotaimen volttimittari kohosi näyttämään parhaimmillaan 17,8 V. Voisiko tämä hajottaa sytytyspuolelta jotain, joka aiheuttaisi tätä voimattomuutta? Luulisin että laturi on nyt oikein kytketty kun lataa eikä voltit enää karkaile...myös mittaristo toimii kuten pitää...
Tietoni ja osaamiseni ovat tällä kohtaa erittäin rajalliset, joten kertokaa jos kysymys on tuulesta temmattu.
-
ainur
- Viestit: 652
- Liittynyt: 29 Marras 2007 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja ainur » 07 Loka 2009 17:33
Oiskohan puola ottanu itteensä ? Jos siinä on tavallinen "normipuola", niin ehjällä kokeileen

-
DasBoot
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Maalis 2009 10:43
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja DasBoot » 11 Joulu 2009 15:06
Ven lepäilee nyt pressujen alla odottamassa ostajaa joten mainostetaanpa täälläkin.
Nettivene ID 354783
Jos kauppa ei käy täytynee keväällä jatkaa ongelmaan paneutumista.
Vene ei ole myynnissä tämän vian johdosta niinkään kuin "asuntopoliittisista" syistä
