Wikström 3
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
XXXX
Viimeksi muokannut Veli-Matti, 28 Maalis 2004 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Joku wkakkosen tai vastaavan hintahaitari kunnosta riippumatta on sama: kossupullosta 500 euroon. Joku ei ymmärrä timmin täysin kondiksessa olevan koneen arvoa tai ei arvosta sitä, niin haluaa kossupullon ja toisaalta joku ei ymmärrä että täysi p***a romu ei ole antiikkia ja haluaa vähintään 500 euroa... Että silleen... Sama hommahan se on puuveneilläkin ;)
Loppuun ajetun kakkosen TÄYSkunnostus, mikäli ei entisöi konetta vaan tekee siitä toimivan käyttökamppeen ja käyttää mäntinä, laakereina ja venttiileinä esim. tarvikeliikkeen kamaa maksanee vieraalla koneistettuna jotakin 400-500€. Jos taas lähtee täydelliselle entisöintilinjalle niin pelkkä mäntäpari maksenee jotakin 250 €. Kun -90 luvun alussa tein itselleni Olympian 2F45:sen ja orkkismännät maksoi muistaakseni jotakin 5-600mk/kpl ja ne sitten loppujen lopuksi tehtiin 1,3 Passatin männistä hieman mataloittamalla yhteishintaan hintaa 300mk/pari... Laakerit jouduttiin valamaan mutta onneksi 64 vuotias työkaveri oli siihen täysi spesialisti. Männissä säilyi jopa takuu, koska ennen sorvausta otettiin yhteyttä maahantuojaan joka salli niiden 4 millin mataloittamisen normaalikäyttöön.
Kisakäytössä takuu olisi rauennut mutta kukapa sitä Olymppialla täysillä vedättelisi...
Loppuun ajetun kakkosen TÄYSkunnostus, mikäli ei entisöi konetta vaan tekee siitä toimivan käyttökamppeen ja käyttää mäntinä, laakereina ja venttiileinä esim. tarvikeliikkeen kamaa maksanee vieraalla koneistettuna jotakin 400-500€. Jos taas lähtee täydelliselle entisöintilinjalle niin pelkkä mäntäpari maksenee jotakin 250 €. Kun -90 luvun alussa tein itselleni Olympian 2F45:sen ja orkkismännät maksoi muistaakseni jotakin 5-600mk/kpl ja ne sitten loppujen lopuksi tehtiin 1,3 Passatin männistä hieman mataloittamalla yhteishintaan hintaa 300mk/pari... Laakerit jouduttiin valamaan mutta onneksi 64 vuotias työkaveri oli siihen täysi spesialisti. Männissä säilyi jopa takuu, koska ennen sorvausta otettiin yhteyttä maahantuojaan joka salli niiden 4 millin mataloittamisen normaalikäyttöön.
Kisakäytössä takuu olisi rauennut mutta kukapa sitä Olymppialla täysillä vedättelisi...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 23 Maalis 2004 17:39
- Paikkakunta: Kuopio
Kiitoksia
En voi kun kiittää kaikkia vastauksista ja nämä sivustot ovat juuri sitä mitä odotin ja paljon enemmän.
Jospa muutaman vuoden päästä rakennan itsekkin koko veneen. Jos olisi niin hyvä tuuri että saisi vähän koulukavereita kiinni jotka ovat ammatiltaan veneveistäjiä ja muutamia veneitä rakentaneet.
Näin ollen kiitoksena tässä kesänmittaan olisi tarkoituksena saada nettiin uusi vene projektista ja moottorin saloista kertova sivusto.
Minkä takia ei wikestä ole netissä tietoa miltei ollenkaan?
Jospa yhdelle sivustolle saisi wikströmin tietopankin tarpeellisista seikoista mitä koneesta on hyvä tietää.
Jospa muutaman vuoden päästä rakennan itsekkin koko veneen. Jos olisi niin hyvä tuuri että saisi vähän koulukavereita kiinni jotka ovat ammatiltaan veneveistäjiä ja muutamia veneitä rakentaneet.
Näin ollen kiitoksena tässä kesänmittaan olisi tarkoituksena saada nettiin uusi vene projektista ja moottorin saloista kertova sivusto.
Minkä takia ei wikestä ole netissä tietoa miltei ollenkaan?
Jospa yhdelle sivustolle saisi wikströmin tietopankin tarpeellisista seikoista mitä koneesta on hyvä tietää.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 23 Maalis 2004 17:39
- Paikkakunta: Kuopio
Vene on kotiutunut
Elikkäs haimme kaverin kanssa veneen tässä lauantaina ja veneestä pitäisi ottaa muutamat kuvat ennen korjailuja. Kuitentin entinen omistaja sanoi, että jotkut ovat tehneet wiken lämpenemiseen vaikuttavan rakennelman.
Eli vesipumpulta jokaiselle pytylle oma jäähdytys letku jolloin jokaisen pytyn pitäisi olla yhtä kuumana, eikä viimeinen pääsisi ylikuumenemaan.
Onkohan tälläinen mahdollinen ja miten toimiva rakennelma olisi?
Onko kellään kokemuksia tai tietoa tästä jäähdytysmahdollisuudesta?
Eli vesipumpulta jokaiselle pytylle oma jäähdytys letku jolloin jokaisen pytyn pitäisi olla yhtä kuumana, eikä viimeinen pääsisi ylikuumenemaan.
Onkohan tälläinen mahdollinen ja miten toimiva rakennelma olisi?
Onko kellään kokemuksia tai tietoa tästä jäähdytysmahdollisuudesta?
- jansix
- Viestit: 578
- Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05 Kesä 2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Vaasan moottorista saa kyllä tarvittavat tiedot ja neuvot 06-3178366 tai Rantaselta turuust (wikumies) 050-3488509....
Wikströmmi on kyllä aika yksinkertainen laite jotta uskaltaa itekkin sitä vähän purkaa... ja kahtoo nyt ainakin että vesipumppu toimii ja tuottaa riittävästi ja poistaa vielä rojut ja kattilakivet koneen keuhkoista niin kyllä pitäis lämmöt pysyä kohdallaan.
Mulla tosin on vaa W2 ja siinähän ne lämmöt ei oo tehnyt koskaan kiusaa... mulla on kyllä koneen päällä sellanen palloventtiili joka oli melkein kiinni kun koneen sain ja hetki siinä meni ennekuin keksin että miksei vesi kierrä...
Wikströmmi on kyllä aika yksinkertainen laite jotta uskaltaa itekkin sitä vähän purkaa... ja kahtoo nyt ainakin että vesipumppu toimii ja tuottaa riittävästi ja poistaa vielä rojut ja kattilakivet koneen keuhkoista niin kyllä pitäis lämmöt pysyä kohdallaan.
Mulla tosin on vaa W2 ja siinähän ne lämmöt ei oo tehnyt koskaan kiusaa... mulla on kyllä koneen päällä sellanen palloventtiili joka oli melkein kiinni kun koneen sain ja hetki siinä meni ennekuin keksin että miksei vesi kierrä...
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Tarkista nyt kumminkin ensimmäiseksi että kone on ihan vakkari kunnossa ennen kuin rupeat virittelemään mitään sen erikoisempaa...
Muistaakseni joissakin peltiwiken vuosimalleissa (tai sitten kaikissa) on tosiaankin Kojoten kuvailema venttiilisysteemi a`la Olympia 2F45 jolla säädellään keskenään pyttyihin ja pakoputkeen menevän veden suhdetta. (tai mistä sen koneen nykyisen varustuksen tietää kun niitä on sepittänyt vuosien varrella yks jos toinenkin teeseitsemies vaihtelevalla menestyksellä ja vaihtelevilla osilla, ompa tullut vastaan semmoinenkin Wkakkonen jossa oli rinnakkain kaksi Ladan lämppärin venttiiliä vedenkierron säätelyä varten...) Ainakin Olympiassa tuo venttiili on mitä mainioin säätösysteemi kunhan totuttaa peukalon nahkat oikeaan käyntilämpötilaan tulpan juuressa;)
Mutta ensin kone mahdollimman vakkariksi ja sitten jos ei pelaa niin yhteyttä Vaasaan tai Wikumieheen.
Muistaakseni joissakin peltiwiken vuosimalleissa (tai sitten kaikissa) on tosiaankin Kojoten kuvailema venttiilisysteemi a`la Olympia 2F45 jolla säädellään keskenään pyttyihin ja pakoputkeen menevän veden suhdetta. (tai mistä sen koneen nykyisen varustuksen tietää kun niitä on sepittänyt vuosien varrella yks jos toinenkin teeseitsemies vaihtelevalla menestyksellä ja vaihtelevilla osilla, ompa tullut vastaan semmoinenkin Wkakkonen jossa oli rinnakkain kaksi Ladan lämppärin venttiiliä vedenkierron säätelyä varten...) Ainakin Olympiassa tuo venttiili on mitä mainioin säätösysteemi kunhan totuttaa peukalon nahkat oikeaan käyntilämpötilaan tulpan juuressa;)
Mutta ensin kone mahdollimman vakkariksi ja sitten jos ei pelaa niin yhteyttä Vaasaan tai Wikumieheen.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ei ehkä kuulu juuri tähän asiaan mutta näin viime kesänä Wkakkosen jossa oli toinen sylinterinkansi itse tehty. Plootua, lattarautaa ja nelikasi puikkoa käyttäen oli joku mestari tehnyt ihan toimivan kannen mitä ilmeisimmin onnistuneesti sillä omistajan tietojen mukaan kansi on ollut ajossa jostain -70 luvulta - ajalta jolloin Abbakin veteli Waterloota ihan livenä. Moottorin on täytynyt olla melko uusi kun tuo kansi on tehty. Kaunishan tuo kansi ei ole mutta jotain semmoista mikä omalla tavallaan sopiikin noihin vanhoihin moottoreihin.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05 Kesä 2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Joo eli sylinteriryhmän (jos nyt kahta voi sanoa ryhmäksi) takapäässä on venttiili jota kiertämällä saa ohjattua pakoputken ja sylinterin välistä veden määrää (ohjearvo kirjasta on n. puolikierrosta!)Veli-Matti kirjoitti:Tarkista nyt kumminkin ensimmäiseksi että kone on ihan vakkari kunnossa ennen kuin rupeat virittelemään mitään sen erikoisempaa...
Muistaakseni joissakin peltiwiken vuosimalleissa (tai sitten kaikissa) on tosiaankin Kojoten kuvailema venttiilisysteemi....
Sen LISÄKSI vesipumpun putkessa on se PALLOVENTTIILI jota voi kääntää vain jakarilla tai siihen sopivalla kammella... se kandee tarkistaa, että on täysin auki...
Oli myös puhetta dynastartista: Itselläni on rakenneltu auton 12v vaihtovirtalaturi dynastartin viereen, hyvin mahtuu ja on yksinkertainen rakenne ulkopuolisine jännitteensäätimineen... sopii tulla V-koskelle ottaan mallia. Mulla on vauhtipyörässä alunperinkin kaksi kiilahihnauraa ja kiinnityspaikat laturin itsetehdylle haarukkatelineelle ja hihnankiristys-lattaraudallekin löytyvät koneen omista reijistä...
Viimeksi muokannut kojote, 22 Kesä 2004 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 23 Maalis 2004 17:39
- Paikkakunta: Kuopio
Homma etenee
vene on kunnostettu pohjaltaan ja moottori lepää keskellä hallinlattiaa. Putsasin kaikki vesikanavat ja kaiken pitäisi toimia kunnolla. MUTTA kuitenkin moottori lämpeää aika paljon vaikka ei kuormitusta ole koneella. ( jäähdytys on hoidettu vesisankolla josta moottori saa jäähdytysvetensä )
Mitenköhän paljon muilla kuumuu ne kannet ja onko jäähdytysjärjestelmässä erikokoisia reikiä jotka säätelisi moottorissa kulkevaa vettä etummaiselle pytylle?
omassa vikessäni ei valitettavasti löytynyt termostaattia ja kysyisin, että onko jokaisessa pytyssä termostaatti. ( saimme lämmöt tasaisemmiksi sulkemalla vedensyötön kokeellisesti niin että jäähdytysvesi kiertää vain pako/imusarjahässäkän puolelta.) mutta moottori tuntuu silti lämpiävän suhteettoman paljon.
kone on siis kaikkilta vesikanaviltaan putsattu eikä pitäisi tukkoja olla missään. ( juuri eilen kasasimme moottorin ja kanavat olivat auki )
noh nyt lähen ostamaan polttoöljyä että testataan tuolla 60% löböä + 40% bensaa sekotusta.
Mitenköhän paljon muilla kuumuu ne kannet ja onko jäähdytysjärjestelmässä erikokoisia reikiä jotka säätelisi moottorissa kulkevaa vettä etummaiselle pytylle?
omassa vikessäni ei valitettavasti löytynyt termostaattia ja kysyisin, että onko jokaisessa pytyssä termostaatti. ( saimme lämmöt tasaisemmiksi sulkemalla vedensyötön kokeellisesti niin että jäähdytysvesi kiertää vain pako/imusarjahässäkän puolelta.) mutta moottori tuntuu silti lämpiävän suhteettoman paljon.
kone on siis kaikkilta vesikanaviltaan putsattu eikä pitäisi tukkoja olla missään. ( juuri eilen kasasimme moottorin ja kanavat olivat auki )
noh nyt lähen ostamaan polttoöljyä että testataan tuolla 60% löböä + 40% bensaa sekotusta.
-
- Viestit: 502
- Liittynyt: 21 Helmi 2004 09:36
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Homma etenee
Paremmin se saa vettä sitten uimassa. Syksyllä laitoin paineveden ottoletkuun syyshuollossa ja käytin niin. Pian huomasin vesipumpun juuresta tulevan vettä! Vedessä oli niin kova paine, että pumpun puoleinen stefa oli siirtynyt eteenpäin akselilla. Siellähän on stefojen välissä se 'tuuletusreikä', mistä vesi tuli. Tästä lähin taas annan vain imeä ämpäristä. :)Tommi kirjoitti:vene on kunnostettu pohjaltaan ja moottori lepää keskellä hallinlattiaa. Putsasin kaikki vesikanavat ja kaiken pitäisi toimia kunnolla. MUTTA kuitenkin moottori lämpeää aika paljon vaikka ei kuormitusta ole koneella. ( jäähdytys on hoidettu vesisankolla josta moottori saa jäähdytysvetensä )
Mutta veneen pohjasta se saa sopivan paineen.
En vannomaan mene, mutta samankokoisiksi ne luulen ja termostaatittomassa etummaiselle on veden pitempi matka kulkea.Tommi kirjoitti: Mitenköhän paljon muilla kuumuu ne kannet ja onko jäähdytysjärjestelmässä erikokoisia reikiä jotka säätelisi moottorissa kulkevaa vettä etummaiselle pytylle?
Kansi on aika kuuma ainakin bensiinillä. Mitenhän tuon osaisi sanoa, kun sormennahatkin on niin erilaisia jokaisella? No kyllähän 80 astetta aika kuuma on! Itse kärsin koskettaa sitä kun se on kuumimmillaan ehkä puoli sekunttia, useimmiten kauemmin. Lämpömittarin anturi on sylintereiden paluuputkessa ja se siis mittaa sylintereiden sekoittunutta veden lämpöä. Vasta kun vesi on lämmennyt kahteenkymmeneen meressä, alkaa veneen lämpömittarin neula nousta. (Sen pienin arvo taitaa olla 50 astetta.) Muuten se nousee vain sammuttamisen jälkeen. Eli kylmänähän tuo käy.
Niitä taitaa olla erilaisin vedenkuluin tehtaaltakin lähtenyt. Omassani on yksinkertainen kierto, esilämmittäjän kautta sisään ja toiselta puolen ulos termostaattikotelon kautta. Termostaattikoteloista siis lähtee vain yksi putki. Niistä tuplaputkisista en ymmärrä, kun en ole nähnytkään. Siksi en saanut selkoa miten saitte lämmöt tasaisemmiksi.Tommi kirjoitti: omassa vikessäni ei valitettavasti löytynyt termostaattia ja kysyisin, että onko jokaisessa pytyssä termostaatti. ( saimme lämmöt tasaisemmiksi sulkemalla vedensyötön kokeellisesti niin että jäähdytysvesi kiertää vain pako/imusarjahässäkän puolelta.) mutta moottori tuntuu silti lämpiävän suhteettoman paljon.
Jokaisessa kannessa on termostaattikotelo ja termostaatti. Itse laitoin rajoittimen vain: viewtopic.php?t=396&start=15
Kuulemma karstaa kerääntyy paljon, joten avattava on kannet säännöllisesti sitten. 40-30 prosentin naftapitoisuudesta olen kyllä kuullut. Käykö se todella noinkin?Tommi kirjoitti: noh nyt lähen ostamaan polttoöljyä että testataan tuolla 60% löböä + 40% bensaa sekotusta.
Wikumies saattaisi tietää jonkin reseptin oikeampaan sekoitukseen. Harrastetraktoreihinhan tehdään moottoripetroolia lämmitys- tai valopetroolista (kummastakohan, vai onko niillä eroa) ja tolueenista, jos oikein muistan.
Mitenhän jos oikeasti tuleekin löpö verolle, jääkö petroolimoottori ainoaksi veronkiertovaihtoehdoksi sekoittamalla aine itse? Vai olisiko se laitonta kuitenkin.. ei mutta .. voihan sitä perustella että petroolikone tarvitsee petroolia. Kenties?
-----
Kai kannetkin olivat irti ja kaikki termostaattikotelot pois, jolloin metalli-ruostepalat pääsee vasta poistamaan? Itse keittelin oikein niitä kansia ja rapsutin sisältä ja painevedellä pesin. Niin hyvin sieltä ruostepalasia lähtikin, että seuraavaksi viimein veneessä ne poksahtivat rikki ja piti ostaa uudet. :) Tuli kylläkin ostettua bensakannet..
Manner
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05 Kesä 2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Homma etenee
PETROOLIA saapi omaan tankkiin Malmin lentoasemalta (200litraa pienin erä!) n. 60 cent/L ....Tommi kirjoitti:
Wikumies saattaisi tietää jonkin reseptin oikeampaan sekoitukseen. Harrastetraktoreihinhan tehdään moottoripetroolia lämmitys- tai valopetroolista (kummastakohan, vai onko niillä eroa) ja tolueenista, jos oikein muistan.
Mitenhän jos oikeasti tuleekin löpö verolle, jääkö petroolimoottori ainoaksi veronkiertovaihtoehdoksi sekoittamalla aine itse? Vai olisiko se laitonta kuitenkin.. ei mutta .. voihan sitä perustella että petroolikone tarvitsee petroolia. Kenties?
Ja kuulemma Shell myy suoraankin kun soittelee ensteks Helsinkin konttuuriin ja sopii toimituksesta....
Tämä petroolihan on siis kerosiinia ja jos nakuttaa niin pari litraa bensaa joukkoon...
Viimeksi muokannut kojote, 22 Kesä 2004 08:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Joo kyllä minä jättäisin kaikenmaailman polttoöljy- ja lamppuöljykokeilut tekemättä kun kerran saatavilla (pienen vaivannäön jälkeen) kerosiiniakin. Uskoisin että noissa muissa vaihtoehdoissa tulee ongelmaksi rasvaisuuden kautta nokeamisongelmia kun ne yhdistetään petroolimoottorin pyrkimykseen käydä alhaisella käyntilämpötilalla. Ensimmäisenä tulee mieleen että voi olla aika mahdoton löytää tulppaa joka pelittäisi polttoöljyllä ja pensiinillä riittävän hyvin. Jos pensiiniä joutuu polttoöljyihin lisäileen 30-40% niin eihän siinä ole enää edes taloudellisesti mitään mieltä. Ja sitäpaitsi polttoöljyhän haisee tiisseliltä ja se ei ole oikean MOOTTORIN polttoainetta - hyi h******i... ;)
Kyllä siellä pitäisi olla jokaisella pytyllä oma termarinsa Tommi.
Se on tuo peukalolla lämmönmittaaliminen ihan jokaiselle spesiaali jutska. Omat sormet on arpeutuneet ja polteltu siihen malliin että kiehumispisteessäkin olevan koneen kantta kestää painaa pitkän tovin ennen kuin huuto pääsee...
Kyllä siellä pitäisi olla jokaisella pytyllä oma termarinsa Tommi.
Se on tuo peukalolla lämmönmittaaliminen ihan jokaiselle spesiaali jutska. Omat sormet on arpeutuneet ja polteltu siihen malliin että kiehumispisteessäkin olevan koneen kantta kestää painaa pitkän tovin ennen kuin huuto pääsee...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05 Kesä 2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Mulla on wikke W2 toiminut ihan ok ilman bensan sekoittamista kerosiinin joukkoon... ei nakuta ja lähtee hyvin käymäänkin.... No problemo amigo!trompi kirjoitti:Minun mielestäni kerosiinin oktaaniluku on 35 paikkeilla ja moottoripetroolin 55:n paikkeilla, joten luulisi että Wickstöm tarvitsee kerosiinin sekaan bensaa...