Voi hitsi! Kaikki noi irtonaiset osat ovat mielestäni juuri mahonngista. Aikataulusta en tiedä tässä vaiheessa enää mitään kun olen ihan päästä sekaisin.... Joten en osaa ollenkaan ottaa kantaa siihen että onko 3vko kuivuminen liikaa tai sopivaa. Tiedän vaan että moottori valmistunee kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja sen jälkeen en ole vielä varma miten saan sen moottorin asennettua ja sihdattua ja mitä tapahtuu noiden tassjen kanssa kun vanhat on tuunattu juuri tähän paattiin enkä uusiin tassuihin välttämättä haluaisi kajota jne. Eli mitä tapahtuu ja milloin, on ihan auki, harmi kyllä.
Oletan että moottorin asennus on helpompi jos istuintilan penkit eivät ole asennettuna. Eli siinä mielessä penkit ei tarvitse olla valmiita ennen moottorin asennusta, mikä tarkoittaa, jos lasketaan taaksepäin siitä, että vaikka sanotaan että penkit olisivat esim valmiit 6.6 niin meneekö niihin 7-8 kerrosta lakkaa sekä välihiontoja ja sitten kuivumiset. Eli yhteensä..... Niin, kunika kauan siinä menis? No sanotaan vaikka että lakkaukseen menisi kaksi viikkoa, koska en kuitenkaan pääse joka päivä hallille... Ainiin, ja sitten noita osia on sen verran että tuplataan se aika, eli 1kk osien lakkaukseen. Jolloin ollaan ehkä jossain 9. toukokuuta. Ja siihen on joku 4 viikkoa. Ja jos uppokyllästyksen kuivumiseen menisi 3vko niin silloinhan se voisi toimia.
Toisaalta tässä en huomioinut sitä että täytyy hioa kaikki osat valmiiksi ja korjata moottoritilan kansi sekä pahasti kärsinyt kattoluukku ennen kuin kyllästys voisi alkaa
Mutta jos on pientäkin vaaraa että lakkaus alkaisi kuplimaan tai että venerokko

sikisa ja mitä muita kauhuskenarioita niitä olikaan, niin itkisin krokotiilikyyneliä! Kaikki osat tulevat ulkopuolelle eli ei missään suojassa.
Tuli yhtäkkiä mieleen että tuo veneen rungon kyllästin sivelemällä, ja se on kuitenkin 24/7 veden kosketuksessa. Olishan se venekylpy tietenkin ideaalinen ratkaisu, mutta ei varmaan kellään mahdollista. Miten paljon huonompi ratkaisu on sivellä myös nämä irto-osat? Tottakai haluan vain parasta jne. mutta en osaa oikein arvioida eri menetelmien hyöty/kustannus/ajankesto/kannattavuus/paremmuus ym. Eli kuten aina ennenkin näissä veneasioissa, olen aivan hukassa!
Aaargh! Tämä kyvyttömyys tehdä päätöksiä ja myös yleinen kyvyttömyys ottaa niin aivoon, en pysty edes epäkeskolla hiomaan lautaa ilman että se tulee täyteen naarmuja! Pankaapa paremmaksi!
Tuossa niistä vähän kuviakin, ja sitten moottorikannen saumassa jotain mömmöä, mitäköhän se mahtaa olla, ja mitä tilalle kannattaisi laittaa kun olen saanut vanhat pois? Pitäisi ehkä kestää vähän kuumuutta, vai mitenköhän kuumana tuollainen Yanmarin oikein käy? Niin ja entä onko pelkkä lakkaus hyvä vaihtoehto moottorikannen sisäpuolelle?
Nuo suksiboxit ei kyllä kovin kalliita näytä olevan....
Mä meen lakkoon! En osaa päättää mistään mitään, hyvä kun osaan aamulla valita joku paita päälle....

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.