Asensin keväällä 4- heppaisen vm-50 Kipinän kuuden metrin mittaiseen avofiskariin, ja menneenä viikonloppuna pääsin sillä ensimmäistä kertaa ajamaan. Tosin moottorin säätämiseen olisi tarvinnut muutaman käsiparin lisää, johtuen ilmaruuvin katkenneesta pidätinkynnestä. Vauhtipyörä vihmoi vettä ilmaan minkä kerkesi ja kaasutin säätyi tärinän vuoksi itsestään, mutta lystiä ja naurunremakkaa ei koeajolta puuttunut

Sen koneen joka nykyään omistuksessani on, on isoisäni eno ostanut uutena. Hän oli kuulemma tilannut koneen kirjeellä, ja moottori oli lähetetty junarahtina lähimmälle (Otavaan) rautatieasemalle, josta hän oli sen kaiketi veneellä hakenut. Purin koneen muutama vuosi sitten osiin, puhalsin teräsrakeella puhtaaksi, maalasin vasaralakalla, uusin laakerit, stefat ja tiivisteet sekä kiillotin messinkiosat. Moottori lähtee ensimmäisellä yrityksellä käyntiin, ja tuntuu toimivan oikein mukavasti. Onhan se vähän työläs käytettävä nykyaikaiseen moottoriin verrattuna, mutta mielestäni se on sen arvoista

-Samppa