Totta tuo mitä Nortti päästelee... sama ongelma on ollut puutroolareilla, kuitu irtoaa enemmän tai vähemmän irti ydinmateriaalista. Mutta ovat laminoineet muovia sen verras päälle, että siinä on puuvene ja muovivene samassa

eli vähän kuin muotin kanssa seilaisi.
Epoksointi soveltuu kovien jalopuiden tai vanerien pinnoittamiseen, jolloin kappale on kokonaan kapseloitava niin ettei mistään puuhun pääse vettä ja kun sitä kuitenkin jostain sinne pääsee on soppa valmis. Puu sinistyy ja alkaa epoksin alla lahoamaan nopeasti, koska kosteus ei pääse epoksin alta piis ja sitten on valtava talkoo yrittää poistaa sitä.
Tämä on juuri näin, mutta on kuitenkin muistetava se että siinä kun "
puu sinistyy ja alkaa epoksin alla lahoamaan nopeasti, koska kosteus ei pääse epoksin alta piis ja sitten on valtava talkoo yrittää poistaa sitä ", on tilanne kokolailla sama kuin kuttaperkkaveneissä jossa ydinaineena on balsa, divinycell tai muu vastaava höttö. Se on hirviä työ saada tuota kuntoon, mutta puuveneessä on se etu että se on enemmän tai helpommin korjattavissa kuin kuttaperkkaveneen vastaava vesivaurio jonka pakkanen on vielä pehmentänyt "pahviksi". Hurjaksi kuivatteluksi ja veistelyksi tuo homma menee..... Puuveneessä voi aina ottaa laudan pois ja vaihtaa se uuteen....
Noin sen suojamaalihomman itsekin uskon mitä Nortti kertoilee, että jos pinnat ovat ehjät ja suojaavat pintamateriaalit ovat asianmukaiset ja asianmukaisela tavalla tehty, sekä pitää esim maalinvalmistajan ohjeista kiinni pintamaalin uusinnalla jne, niin ei pitäisi olla hätää. Varsinkin jos veneesi on se 6 metrinen ei sen ylösotossa ole suurta ongelmaa vaikka homman tekisi joka toinen kuukausi läpi vuoden... siellä etelän lämmössä piilossa syksyn kylmältä viimalta, puhumattakaan talven pakkasista
