83.jpg
Toin tekeillä olevan veneen ulos katoksesta maston sovittamista varten. Vene unohtui tihkusateeseen ennenkuin muistin, että olin vuollut epoksoidun sivukölin tuen rakoa isommaksi ja vanerin kanttia paljastui. Nortti on korostanut, että vaneri ei saa olla kostea ennen lasittamista yms. Pitäiskö mun irrottaa kölituki ja tuoda se lämpimään kuivumaan vai riittäiskö, että kuivailen sitä lämpöpuhaltimella? Mulla on kosteusmittari, mutta se ilmaisee vain pinnan kosteutta n. parin millin syvyydeltä.Laminoitu vaneri kastui
-
Laminoitu vaneri kastui
Toin tekeillä olevan veneen ulos katoksesta maston sovittamista varten. Vene unohtui tihkusateeseen ennenkuin muistin, että olin vuollut epoksoidun sivukölin tuen rakoa isommaksi ja vanerin kanttia paljastui. Nortti on korostanut, että vaneri ei saa olla kostea ennen lasittamista yms. Pitäiskö mun irrottaa kölituki ja tuoda se lämpimään kuivumaan vai riittäiskö, että kuivailen sitä lämpöpuhaltimella? Mulla on kosteusmittari, mutta se ilmaisee vain pinnan kosteutta n. parin millin syvyydeltä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viesti:
Re: Laminoitu vaneri kastui
Moro
Annat sen vaan kuivua kunnolla ennen pinnoitusta. Sama pätee mihin tahansa puuhun. Eihän niitä märkänä kannata pinnottaa.
Vanerissa vaan kuivuminen on hitaampaa liimakerrosten takia.
Jos ajattelee että laittais ilmatiiviiseen muovipussiin umpikosteeta puuta, niin lahoohan se.
Nortti
Annat sen vaan kuivua kunnolla ennen pinnoitusta. Sama pätee mihin tahansa puuhun. Eihän niitä märkänä kannata pinnottaa.
Vanerissa vaan kuivuminen on hitaampaa liimakerrosten takia.
Jos ajattelee että laittais ilmatiiviiseen muovipussiin umpikosteeta puuta, niin lahoohan se.
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing