Hempelin ykkösessä homeenestoainetta?

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
snurra

Hempelin ykkösessä homeenestoainetta?

Viesti Kirjoittaja snurra » 23 Syys 2012 12:54

Hoitelen mitenkuten kahta puupaattia, perinteinen merisoutu/perämoottorivene suolavedessä ja savolainen pirunkenkä Saimaalla. Molemmat sisäpuolelta vedetty vain Hempel Impreg 1:llä, varsinkin savolaisessa siellä täällä tummaa, ilmeisesti hometta(oli alunperin vedetty vain PÖ:llä, nyt kerran hempelillä). Kysymys kuuluu onko tuossa H I 1:ssä tarpeeksi homeenestoainetta ja jos ei ole mitä pitäisi vetää lisäksi ja mistä sitä saa?

snurra

Re: Hempelin ykkösessä homeenestoainetta?

Viesti Kirjoittaja snurra » 24 Syys 2012 13:52

Jostain keskustelusta kaivoin esiin että siinä Hempelin ykkösessä olisi homeenestoaine, asia siis vilpitön.

Mile

Viesti Kirjoittaja Mile » 25 Syys 2012 02:36

ja silti homehtuu? että ei näistä myrkyttömistä nyky aineista ole mihinkään?
Mile

meriläinen

Viesti Kirjoittaja meriläinen » 25 Syys 2012 12:34

Itse laitoin viimekeväänä omaan avoveneeseeni semmosen sekotuksen johon tuli imprek1 n.2l. pellavaöljyvernissaa n.2l. ja tervaa n.0,5l. En huomannut että olis homehtunnu. Tosin minulla se veneen pinta on hieman tummunut jo ennestään ja terva tummensi lisää, eli semmonen pieni pilkku ei ehkä minulla erotu.
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....

snurra

Viesti Kirjoittaja snurra » 27 Syys 2012 09:54

Mile kirjoitti:ja silti homehtuu? että ei näistä myrkyttömistä nyky aineista ole mihinkään?
Homepilkut ehti ilmaantua ennenkuin ehdin vetää hempelin aikaisemman pelkän pö:n päälle. Katsotaan nyt pysähtyykö prosessi.

Vastaa Viestiin