Tästä se lähtee..

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Puosu74

Tästä se lähtee..

Viesti Kirjoittaja Puosu74 » 07 Elo 2011 11:11

Nyt on vene telakalla Mäntsälässä.. pientä laittamista vaativa vene osottautuikin paikanpäällä aika isoa laittamista vaativaksi vehkeeksi..
vene 2.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Puosu74

Re: Tästä se lähtee..

Viesti Kirjoittaja Puosu74 » 07 Elo 2011 11:22

Veneen vikalistaa.

- Kansi ja ajohytin vanerit mädät
- Ikkunat rikottu
- Kyljessä 40cm reikä
- Kölipuu laho
- Kölirauta puuttuu
- peräsin puuttuu
- Ylimmät laudat lahot ja yksi pohjalauta laho

ja tämä kaikki paljastui silmämääräisessä tarkastuksessa vasta parin viikon kuluttua pääsemme muiden osakkaiden kanssa purku hommiin ja jännityksellä odotamme mitä paljastuu.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07 Elo 2011 11:39

Toivottavasti Sinulle ei tule viiden vuoden projektia, toivottavasti olet myös harrastanut jotain aikaisemminkin puuveneiden kanssa. Pura harkiten, ota mallit lahonneistakin osista, kuten kölistä ja kaikista muistakin vähäpätöisistäkin osista, kuvaa ne tarkkaan ja luetteloi ne, kuvaa myös suurempina kokonaisuuksina. Näin vältyt niiltä harmeilta, mitä esimerkiksi minä tein omassa Donna projektissani. Köllinkin tekeminen ilman minkäälaista mallia on uskomattoman iso juttu.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Puosu74

Viesti Kirjoittaja Puosu74 » 07 Elo 2011 13:04

Kiitos vinkistä.

itse olen noviisi näissä hommissa mutta pari ystävääni on perehtynyt puupaatteihin ja lupailivat auttaa urakassa!
Omistan veeen yhdessä 2 muun kundin kanssa joista toinen on puuseppä ja toinen sähkömies joten ainakin tiimi on kasassa, kokemusta heilläkään ei kuitenkaan näistä veneistä.

nöyränä lähdemme aloittelemaan projektia joka saattaa kyllä venähtää vuosiksi.. toivon mukaan ei.

Köli puu ei ole lahonnut koko pituudelta joten tuossa jo joku neuvoikin tekemään paikkapalan.
mutta enpähän tiedä, täytynee konsultoida jotain asiasta enemmän tietävää.

Puosu74

Re: Tästä se lähtee..Halvalla!

Viesti Kirjoittaja Puosu74 » 18 Huhti 2012 17:38

Eli Kuvan venhe lähtee nyt Tarjousten perusteella! Kansirakennelmat purettu! joku tekijämies tekee tästä itselleen ehdan veneen. Ollut talven pressutallissa. piti alkaa laittaa keväällä mutta ajan puute ajaa myymään! Purimme syksyllä kannen ja alta paljastui aika pahoja lahoja kohtia,ja ainakin yksi kaaripuu menee uusiksi ja kuljessä on reikä. joku vandaali oli iskenyt kirvehen läpi. moottorina vm? volvo-penta. toimii! hae halvalla mäntsälästä!!

soita 16-19 arkisin 0442913149 Jamppa

Vastaa Viestiin