Tsau!
Nyt olisikin asioita johon vastaukset on varmasti niin yksinkertaisia että hävettää melkein kysyäkkin, mutta siis alla olevassa kuvassa on etusarjan sauma joka on repsallaan. Raapinko vanhan irronneen pois ja vedän kansimassalla umpeen --> hionta --> lakka, vai riittääkö jos pursotan noron vaikkapa Sika 11FC:tä siihen?
Seuraavassa kuvassa on hakusessa katon pinnoite, gelcoat(ko)?
Riittääkö kevyt hivasu ja uusi pinta päälle samalla kamalla?
Alimmasta kuvasta ei muuta kysyttävää kuin: Kyljet on nyt hiottu ja lakaksi tulee sama kuin vanhakin, Unica Super kiiltävänä.. Kannattaako tässä kevätlakkauksessa ensimmäinen veto ohentaa vai laitanko raakana? Kaksi kerrosta ajattelin siihen vetää kun pinta on niin hyväkuntoinen!
Kiitos ja anteeksi! Poistun terassille näitä pohtimaan ja odottelemaan viisampien vastauksia..
Pari pientä kysymystä
- Oqu
Pari pientä kysymystä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.
-
- Viesti:
Re: Pari pientä kysymystä
Mä ruiskutin epoksia noihin rakoihin, ihan myös sen vuoksi että liimaisi, sekä estäisi myöhemmän rakoilun. Ruiskulla ja neulalla saa hyvin syötettyä liimaa noihin pienempiinkin rakoihin. Paksunnettuna kannattaa liima lämmittää, niin muuttuu juoksevaksi ja saadaan neulan läpi.
- Viesti:
Moro
1. Tuohon kulmaan laittaisin jotain joustavaa PU-massaa. Se on haljennut kun erisuuntaiset puun syyt elävät eritavoin. Siinä tuskin kestää epoksiliimaus, ellei sitten käsittele totaalikuivattua puuta ylt´ympäri epoksilla että lakkaa elämästä.
Mä olen käyttänyt mahongissa Würthin pu liimamassaa, koska sitä saa mahongin sävyisenä. Ensin sauma auki jollain vekottimella esim. dremelin pieni laikka tms. sitten primeri, sitten lastalla massa saumaan, hionta, ja monta kerrosta lakkaa päälle.
2. Ehdotan epoksimaalia??? (hiotulle pinnalle)
3. Mä olen hyväkuntoiselle lakkapinnalle, joka on joka kevät lakkattu, vetänyt vain yhden kerroksen 5-10% ohennettua öljylakkaa...
Nortti
1. Tuohon kulmaan laittaisin jotain joustavaa PU-massaa. Se on haljennut kun erisuuntaiset puun syyt elävät eritavoin. Siinä tuskin kestää epoksiliimaus, ellei sitten käsittele totaalikuivattua puuta ylt´ympäri epoksilla että lakkaa elämästä.
Mä olen käyttänyt mahongissa Würthin pu liimamassaa, koska sitä saa mahongin sävyisenä. Ensin sauma auki jollain vekottimella esim. dremelin pieni laikka tms. sitten primeri, sitten lastalla massa saumaan, hionta, ja monta kerrosta lakkaa päälle.
2. Ehdotan epoksimaalia??? (hiotulle pinnalle)
3. Mä olen hyväkuntoiselle lakkapinnalle, joka on joka kevät lakkattu, vetänyt vain yhden kerroksen 5-10% ohennettua öljylakkaa...
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
- Oqu
Ok ja kiitos, näillä tiedoilla pärjäänkin!
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.