Pressukatoksen kesto

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
jansix
Viesti:

Re: Pressukatoksen kesto

Viesti Kirjoittaja jansix » 20 Tammi 2011 18:06

itse rakensin pysyvän katoksen tuonne satamaan remonttiparakkini viereen. runko kakkosnelosesta ja ja kattotuolit kakkoskakkosesta ja hyvin on kestäny. sähköt sain sinne vedettyä mutta helmat on auki puolmetriä allaalta. ens kesänä on tarkotus jalostaa tuota uudella ressulla joka yltää maahan asti ja tehä ovi ja muutama ikkuna. sitte sais lämmitetty sen tilan puhaltimella niin oispa kiva vaihtaa talven aikana keulakannen skantäkki laudat.

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 20 Tammi 2011 18:29

Tiettyyn rajaan kaarirakenne vain vahvistuu kuormituksen alla ja koska se ei kerää lunta päällensä käytännössä rakenteen voi rikkoa ainoastaa umpinaisen alaosaan (kohdistuva omalta katolta alas tullut) lumikuorma.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

vilreu

Viesti Kirjoittaja vilreu » 25 Tammi 2011 13:32

Hei
Minulla on 15x5 metrinen katos. tehty kakkosnelosesta, kakkoskakkosesta ja muutama sata metriä lautaa. Kehikko on tukeva, mutta ongelma on, että kestopeite elää liikaa ja hankaa itsensä piloille yhdessä talvessa, jos nyt edes kestää tämän talven. Lumi ei ole ongelma, ainakin tähän mennessä tuuli on pudotanut kaiken lumen pois.
Eli pitäisi ostaa kunnollinen pressu, mutta se painaa niin paljon ettei sitä saa miesvoimin paikoilleen. Olisikohan jollain ratkaisu tähän pulmaan?
Kuva

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25 Tammi 2011 13:54

Ei kait siihen taida olla muuta lääkettä kuin rungon eristäminen pressusta vaikka nitomalla pressu- tai kangassuikaleet niiden selkään.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Northling
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Northling » 25 Tammi 2011 14:10

Moro

Osta uusi kevytpeite ja jätä se vanha sinne alle hankaussuojaksi.
Sitten kun joudut ostamaan kolmannen uuden pressun niin laita vanhin alimmaksi, uusin seuraavaks ja se nro kakkonen päälimmäiseksi, niin saat siitä UV suojan, niin vois kevytpressukin kestää enemmän kuin kaks talvee. :)

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

KooTa

Viesti Kirjoittaja KooTa » 26 Tammi 2011 15:27

Moi, lisäsin kapelliperävaunun pressun talveksi, jotta kestää lumen. Helppo homma vetää "aluskatteen" päälle. Narut kiinni, heitto "tallin" yli, toinen kaveri veti ja minä nostelin. Olen käynyt pudotteleessa lumia tönimällä sisäpuolelta ja homma on toiminut. Tallin pituus on muistaakseeni lähes 12 metriä. Leveyttäkin niin, että mahtuu hyvin touhuamaan. Kieltämättä pressu ei ole kovin kevyt, mutta toivottavasti menee useamman vuoden. Alalaidat on auki valon ja tuuletuksen takia? Keväällä voin rullata tavittaessa ylemmäksikin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

jukkan

Viesti Kirjoittaja jukkan » 07 Maalis 2011 14:30

Paljot lumet kesti,
useat lumen poistot kesti,
Mutta nyt vkl tuuli oli liikaa......
Yläorteen jäätynyt, melkein kestoressu repesi.
- Melkein kevääseen siis onnistui ja kesti pressu a-pukkien ja yläorren varassa..
Pommin varma ei ollu kaiken varma...
- Talviunilta on nyt herättävä, tiedossa turhaa vaivaa taas.... veneilykausi siis alkoi....

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08 Maalis 2011 21:23

Minua häiritsee pressukatoksissa entiten niiden jokavuotinen purkaminen ja kasaus. Tuntuu jotenkin siltä, että purku ja kasaus syö enemmän peitetä kuin talvi ja tuuli. Niin ja miestä tietysti. Käytän vanhoja edellisten kausien pressuja aluspressuina. Motonetin valkoinen, pikkusen tukevampi pressu kuin tämä vihreä joka paikan pressu on osoittautunut parhaimmaksi minun käytössäni. Pressukatokseni ei ole tänä talvena kerännyt oikeastaan yhtään lunta päälleen, vaikka sitä on maassa n. 60 - 80 cm. Kattokulma on 45 -asteen luokkaa.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

jansix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 12 Maalis 2011 21:54

joo nyt ei ole sitä purkamis ongelmaa, kun sain paikan ns. äijärannasta 8] 8] henki on hyvä ja remppa paikka mitä paras ja telttaa ei tartte purkaa. kun saan mamman veteen niin siirrän tuon uudemman isomman projektin samaan telttaan kunnostusta varten :)

Vastaa Viestiin