Lakkaan tyytyväinen

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Arnold

Lakkaan tyytyväinen

Viesti Kirjoittaja Arnold » 22 Kesä 2010 12:44

Kyselin pari vuotta sitten lakkausvinkkejä vanhan mäntyfiskarini kylkien ja kannen täyshuollossa. Kiitos vaan vastauksista ja mielenkiinnosta! Kaikki tunnetut merkit olivat neuvoissa mukana, paitsi kotimainen "Vanha Venelakka", josta aloin olla kiinnostunut silloisten venemessujen jälkeen.
Hoidin homman kuitenkin juuri tällä vanhalla venelakalla primerontia myöten. Parin primerikerroksen päälle viisi lakkakerrosta. Ainoa huono puoli, (joka ei minua yhtään haitannut), oli melko pitkä kuivumisaika, n. pari päivää.
Nyt parin kesän jälkeen tulosta on mukava katsella, keväisin olen lisännyt vielä yhden sivelyn entisten päälle. Tuotetta ei vaan tahdo löytyä kuin harvojen kauppojen valikoimista. Peloittaako halpa hinta vaiko suomenkieliset tekstit?

JussiA

Re: Lakkaan tyytyväinen

Viesti Kirjoittaja JussiA » 23 Kesä 2010 08:19

Yhden soutuveneen kanssa olen kokeillut tuota, minulle tuo kuivumisaika oli vähän liikaa. Pitkään oli nihkeätä, välihionnasta ei tarvinnut vielä parin päivän jälkeen haaveilla. Mutta ajaa varmasti asiansa jos ei ole kiirettä.

Donna 28

Re: Lakkaan tyytyväinen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 23 Kesä 2010 10:29

Yleensä lakkauksessa ainakin minulla on hiton kova kiire, ei siihen pitkä kuivumisaika satu. Suomenkielisiä tekstejä voisi olla myös näissä maahantuoduissa purkeissa, kumma kun niitä ei ole, sillä heikkolla kielitaidolla "ymmärätäminen" saattaa tehdä itselleen vahingon, joka kostautuu sitten joka kevät. Soisi maahantuotuihinkin purkkeihin löytyvä selvät suomennukset, sillä ei kaikki ole olleet karjakunnalla kieliä lukemassa tai laskemassa. Ja vaikka olisikin ollut, ei siitä aina vastaavaa hyötyä ole !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin