Apua salonkiveneen historian jäljittämisessä

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Lampila

Apua salonkiveneen historian jäljittämisessä

Viesti Kirjoittaja Lampila » 24 Marras 2009 14:39

On tullut hiukan seinä vastaa oman projektin historian ja omistajien jäljittämisessä. Kyseessä on erään tiedon mukaan 1922 Seppälän veistämöllä veistetty Hondurasrunkoinen salonkivene jonka tilaajana liennyt kultaseppä Brunila Kotkasta. Vene lienee seikkaillut Kotkan lisäksi ainakin pääkaupunkiseudulla jossa pitäisi edellisen omistajan mukaan viellä olla veneeseen kuuluvat salongin ovet. Löytyykö foorumilaisilta tietoja veneestäni? Kaikki tiedon rippeet ovat tervetulleita.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
- Pohjalla on paremmin -

Donna 28

Re: Apua salonkiveneen historian jäljittämisessä

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Marras 2009 20:26

Seppälän veneveistämön stanssaus pitäisi löytyä salongin ensimmäisestä kattokaaresta, mikäli veneesi salonki on alkuperäinen, keulasta päin katsottuna, näin on ainakin yhdessä Maijansaaressa venevajassa säilytettävässä salonkiveneessä, joka on ollut 90-luvun loppupuolella Kotkan Puuvenenäyttelyssä esillä parikin kertaa, minulla on hallussani sen kunnostuspäiväkirja, jota minun ei ole kuitenkaan lupa antaa muille. Se vene
muistuttaa kooltaan ja ulkonäöltään pitkääle omaani, vaikka sen salongin 2 -ikkunaa puolellaan ovat erimalliset kuin minun tai Sinun veneesi ikkunat, jotka meillä molemmilla ovat samanlaiset. Sinun veneessäsi niitä vain on neljä peräkkäin, kun minun Donnassani niitä on vain kolme, mutta onhan veneesi ainakin metrin pitempi kuin minun. Katselepa niitä kattokaaria sillä silmällä. !!!
Donna 28

Vastaa Viestiin