Vanhan fiskarin kunnostus?

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
ceebbari

Vanhan fiskarin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja ceebbari » 30 Syys 2009 19:44

Omistan 1967 rakennetun fiskarin, jonka ylläpitoa on laiminlyöty edellisen omistajan toimesta vuosia. Runko on onneksi vielä ehjä ja siisti.
Etuhytin kulmat ja katto vaatisivat täydellistä remonttia sekä ajohyttiä pitäisi jatkaa ja kunnostaa.
Molemmissa hyteissä hometta riittävästi. :-( Hyttien katot kuidutettu.
Kysymys kuuluukin.
Onko järkevämpää/helpompaa purkaa ne kokonaan pois ja antaa ammattilaisen rakentaa uudet, vai alkaa parsimaan ja jatkamaan vanhoja.
Lisäksi missä hintaluokassa uusien hyttien kanssa mennään tavallisella vanerilla?
Ensimmäisessä kuvassa näkyvä takahytti seisomakorkeudella on jo siis purettu ulkonäkösyistä. Siitä jäi kyllä korjauksiin mahonkia mutta....

Kuvia: http://img527.imageshack.us/gal.php?g=samppas.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

-Simplex-

Re: Vanhan fiskarin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja -Simplex- » 05 Loka 2009 00:10

Terve,

On vaikea sanoa että mikä sinun tilanteessasi kannattaa. Sinun pitää punnitta mahdollisuudet keskenään. Mitkä ovat resurssit? Osaatko itse tehdä? Onko sinulla järkevää tilaa työstämiseen? Mikä aikataulu? yms...

Mikäli haluat homman nopeasti tehtyä ja sinulla on varaa palkata ammattilainen tekemään työ niin palkkaa. Mikäli olet kiiinnostunut veneen korjaamisesta eikä kaiken tarvitse valmistua heti niin korjaa itse.

-Antti
http://annahelena.blogit.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

mark

Re: Vanhan fiskarin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja mark » 05 Loka 2009 13:00

Sama juttu meikäläisellä, vanha fiskari ja jäänyt edellisen omistajan jäljiltä vähän rapistuneeseen kuntoon ( runko OK) Välillä niitä lahoja kohtia olen poistanut ja uutta puuta tilalle, mutta jos olisi vain enemmän aikaa, niin kansirakenteet uusiksi kokonaan. Mutta kun tuota aikaa on rajoitetusti ja venekin kolmensadan kilometrin päässä, niin nykyinen paikkaaminen käy saattohoidoksi paatille :)
Kauas on pitkä matka

Vastaa Viestiin