Kannen kunnostusprojekti
-
- Donna 28
Re: Kannen kunnostusprojekti
Olen sitä mieltä, ettei puuveneeseen sovi lasikuitu edes kanteen tai kattoon, mutta jos sen nyt haluaa siihen sutia, matottaa ja telata, niin eipähän sitten ainakaan vesi tipu suoraan silmään niin kuin allekirjoittaneelle sattuu tämän tästä. En myöskään ole innostunut siitä taikasanasta epoksi, kun siitä tulee jotenkin muovin maku suuhuun noin niin kuin kuvainnollisesti. Kankaan maalaaminen pintaan, puuvillakankaan, tuntuu taas luonnollisemmalta jopa luonnolliselta. Kannanottoni perustuu ajatuksiini pyrkiä aina entisöimään tai käyttöentisöimään veneitä. Käyttöentisöinnissä ovat mm. em. uudet materiaalit joskus osoittautuneet parhaimmiksi ratkaisuiksi, jos vaikka on ollut kiire saada vene vesille. Ratkaisuistani entisöinnin suhteen arveluttavimmalle puolelle menee esim. kyllästyksessä Owatrolin käyttö, kun pellavaöljyn käyttö on hidasta lotrailua ja kun siinä on se itsesyttymisvaarakin. Minun käyttöveneeni odottaa edelleen kunnollista päällystysmateriaalia, joka ei kyllä ole lasikuitua, mutta epoksia?!?
Donna 28
Donna 28
- Ilje
Re: Kannen kunnostusprojekti
Niin, se kai on makukysymys. Itse pidän vanhoista työmenetelmistä ja materiaaleista. Kuitenkin kun omaani suunnittelemaan aloin niin jostain syystä kallistuin siihen taikasana epoksiin ja laminointiin. Nyt on oma kansiremppa takana ja epoksilla tuli vedenpitävä ja ihan katseenkin kestävä jälki. Toki pientä kauneusvirhettä löytää kun lähempää katsoo mutta perhe ja itse olen tyytyväinen. Kuvakin löytyy.
Oli se kyl yllättävän aikaa vievä prosessi mutta tietääpähän nyt paremmin. :D
Oli se kyl yllättävän aikaa vievä prosessi mutta tietääpähän nyt paremmin. :D
-
-