Maalin valinta kajakin vesilinjan ylä- ja alapuolelle?

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
jutupa

Maalin valinta kajakin vesilinjan ylä- ja alapuolelle?

Viesti Kirjoittaja jutupa » 30 Touko 2009 09:18

Olen tutkinut Hempelin maaleja ja pohdiskelen pintamaalin kanssa. Kaikki pintamaalit oli vesilinjan yläpuoliseen maalaukseen. Kajakki ei kuitenkaan lillu kesää vedessä samalla tavoin kuin muut veneet vaan se nostetaan kuiville aina käytön jälkeen. Voiko pintamaalina käyttää silloin Hempelin pintamaaleja?

Onko ehdotuksia muista maaleista?

mjmaki

Viesti Kirjoittaja mjmaki » 30 Touko 2009 13:23

Olen maalannut kajakkini pohjaa erilaisilla tavallisilla alkydimaaleilla.
Aina on maali kestänyt teknisesti, uusimistarve tulee kulutuksesta rantautumisten seurauksena.
Paras maali mitä pohjaan olen laittanut on Polybest 2-komponenttimaali. Kaunis pintakiilto ja kestävä.
MJM

Arnie

Viesti Kirjoittaja Arnie » 01 Kesä 2009 10:46

Päädyin tänä keväänä Hempelin Racing light (71350) maaliin, jonka alle Hempelin Yacht primer (26030). Racing ei ole myrkkymaalia vaan tarkoitettu makeaan ja murtoveteen.

Viime kesänä maalasin alkydimaalilla ja syksyllä huuhtelin maalin pois, sen vähän mitä enää riekaleina roikkui... en suosittele! Tilanne lienee tosin toinen jos kajakki aina otetaan kuiville käytön jälkeen.

Toni_V

Viesti Kirjoittaja Toni_V » 01 Kesä 2009 12:10

Vesirasituksen puoleen pitäisi tuollaiset maalit kestää, pohjaan maali saisi tietysti olla mahdollisimman kovaa naarmutusta vastaan.

Vastaa Viestiin