Onhan se varmasti ammattimiehelle hienoa, kun osaa laittaa veneen kellumaan sen paperiin vedetyn viivan mukaan. Ja sitä sopiikin kunnioittaa, hattu - päästä.
Mutta jos sen yksittäiskappaleen tekee, niin miksi, oi miksi, se vesilinja pitää maalata ennen vesillelaskua? Mitä jos tuuppaa mereen, pitää bileet ja sitten kun on selvinnyt, niin vaivihkaa merkkaa sen vesilinjan, vetää paatin rannalle ja maalaa. Avot.
Vai onko tää nyt taas niitä juttuja, kun pitää tehdä väkisin vaikeasti jotta olisi oikea tekijämies? :=D
Vesilinjaa muuten ei kannata merkata sillai kun täällä yks tehtaalainen aikanaan, roikkui äijä laidan yli ja siitä merkkas linjan veneen ympäri... Sitten kun oli maalauksen jälkeen vedessä, niin ihmetteli kuin se noin ylös tuli???
Veneen painopisteen hakua
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Minulla rojektissa se vesiraja/maalausraja on jo suunnittelijan toimesta piirretty konstruktiopiirustukseen, joten luulisi tulevan oikeaan paikkaan.
Myrkkyvärin raja on keulassa 3" ja laskee keskiveneeseen 2":aan kvv:n (konstruktiovesiviiva)yläpuolella, boot topin korkeus vastaavasti on keulassa 11" ja keskiveneessä 5,5" , perässä 6,5"kvv:n yläpuolella, raja on kaareva.
Merkkasin rajat ennen pohjamaaalausta kuparinauloin joka toiseen kaareen. Tuntui kovin ikävältä esim sahata ura pitkin laudoitusta (suuressa maailmassa suosittu konsti), vähän aikaa pähkin ja päädyin em ratkaisuun. Naulankannat näkyvät hyvin maalauksen alta.
Mittauksessa käytin laseria jonka kvv.n korkeudella olevasta valosta oli helppo ja nopea mitata ylöspäin myös tosi kaltevassa peräosassakin.
Matti
Myrkkyvärin raja on keulassa 3" ja laskee keskiveneeseen 2":aan kvv:n (konstruktiovesiviiva)yläpuolella, boot topin korkeus vastaavasti on keulassa 11" ja keskiveneessä 5,5" , perässä 6,5"kvv:n yläpuolella, raja on kaareva.
Merkkasin rajat ennen pohjamaaalausta kuparinauloin joka toiseen kaareen. Tuntui kovin ikävältä esim sahata ura pitkin laudoitusta (suuressa maailmassa suosittu konsti), vähän aikaa pähkin ja päädyin em ratkaisuun. Naulankannat näkyvät hyvin maalauksen alta.
Mittauksessa käytin laseria jonka kvv.n korkeudella olevasta valosta oli helppo ja nopea mitata ylöspäin myös tosi kaltevassa peräosassakin.
Matti
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Maalaa Teemu vesilinjat Boeschin tyyliin elikkä 2 väriä siten että toinen on kohdillaan laiturissa ja toinen optimiajoasennossa...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Heti kun Jansix saa F-ykkösen tulille 

Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."