Kansi ja hyttirakenteet alkavat olla hinkattuna ja Impreg 1 vailla. Rakenteet ovat mahonkia ja oregonrimaa äsköin uusituin sikasaumoin. Olihan saumojen entisöinti homma. lopulta päädyin 4 mm lattaviilaan, jolla tuli varsin suoraa jälkeä ja puri rautaiset naulatkin tieltään, jota jyrsinterä ei oikein tee...
Olen päätynyt lakkavalinnassa Rylandin tuotteisiin. Mitenkä nämä fast ja öljylakka keskustelevat keskenään? Eli kumpi nyt menikään kumman päälle? Pohjalle olisi kiva saada pari kiekkaa kiinapuuöljypohjaista ja päälle sitten tuota kovempaa faastia muutamia kerroksia. Vaan tarttuuko näin päin?
Lakkaa kanteen
-
- Viestit: 434
- Liittynyt: 10 Syys 2007 20:57
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Lakkaa kanteen
Oksa on puun kukkanen.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 17 Kesä 2008 14:48
Kyllä toimii ainakin meillä.
Kokemuksia on lähes kymmenen vuoden ajalta fiskarista, jonka mahonkiosat (hytti, partaat, avotila) on alunperin kyllästetty PO:lla ja Aspergolilla, jonka päälle on lakattu Tonkkarilla kuutisen kerrosta.
Myöhemmin ollaan sitten haluttu vähän kovempi pinta ja lakkailtu Rylardin Fastilla vene joka kevät ja hyvin on pysynyt ja lakkajälki on todella "herkullinen".
Yhä jos joudutaan laittamaan uutta puuta veneeseen tai ottamaan joku osa puulle, niin ensimmäiset kerrokset lähtee tonkkarilla, koska sillä pystyy lakkaamaan aika ääriolosuhteissa. Lisäksi kalvon paksuuden saa pohjustuskerroksiin maksimaaliseksi. Päälle sitten kiiltoa ja lujuutta Fastilla. Mutta näitä tapoja, mielipiteitä ja tottumuksia lakkailuun on aika monta - meille tämä on sopinut tällä tavalla tehtynä hyvin.
Se, että kestääkö kyseinen yhdistelmä kannessa, jää muiden arvioitavaksi. Saattaapi olla vähän liian pehmeää kovaan kulutukseen tehdyissä rakenteissa.
Kokemuksia on lähes kymmenen vuoden ajalta fiskarista, jonka mahonkiosat (hytti, partaat, avotila) on alunperin kyllästetty PO:lla ja Aspergolilla, jonka päälle on lakattu Tonkkarilla kuutisen kerrosta.
Myöhemmin ollaan sitten haluttu vähän kovempi pinta ja lakkailtu Rylardin Fastilla vene joka kevät ja hyvin on pysynyt ja lakkajälki on todella "herkullinen".
Yhä jos joudutaan laittamaan uutta puuta veneeseen tai ottamaan joku osa puulle, niin ensimmäiset kerrokset lähtee tonkkarilla, koska sillä pystyy lakkaamaan aika ääriolosuhteissa. Lisäksi kalvon paksuuden saa pohjustuskerroksiin maksimaaliseksi. Päälle sitten kiiltoa ja lujuutta Fastilla. Mutta näitä tapoja, mielipiteitä ja tottumuksia lakkailuun on aika monta - meille tämä on sopinut tällä tavalla tehtynä hyvin.
Se, että kestääkö kyseinen yhdistelmä kannessa, jää muiden arvioitavaksi. Saattaapi olla vähän liian pehmeää kovaan kulutukseen tehdyissä rakenteissa.