Hei,
ostin veneen missä on vanha 60-luvun Fordson merkkinen traktorin moottori. Major taitaa olla malli. Hevosvoimia on noin 75.
Itse kone toimi viime kesän hyvin. Minkähän verran moisella on arvoa?
Ajattelin tehdä huollon, tietääkö kukaan kannattaako moiseen panostaa ja minkä verran. Mitä kannattaa vaihtaa ja kuinka usein jotta kone toimii luotettavasti? En itse ole löytänyt ohjekirjaa mistään, sattuuko joku tietämään mistä voisi saada?
Mika
Fordson Major
- Masa
- Viestit: 459
- Liittynyt: 22 Tammi 2004 02:34
- Paikkakunta: Oulu
- vanhami
- Viestit: 507
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Moikka
Jos kyseessä on fordin 3,8 litrainen pannu, kuten epäilen traderiksikin sanottu, omistan lienen samanlaisen. Oma koneeni on vm- 69 D-sarjaa.
Koneeseen tehtiin remppa viime talvena. Koneessa oli mittarissa 3200 tuntia ja kone oli mekaanisesti lähes kulumaton. Näin viime kesänä samanlaisen koneen, jolla oli veivattu 12000 tuntia ja oli edelleen jokapäiväisessä kytöss. Ongelma minullakin oli lähinna kampiakselin tiivisteiden ja apulaitteiden sekä letkujen hapartuminen.
Asiaan. Rempan tarkkaa hintaa ei ole tiedossa, mutta täyttä tiivistesarjaa saa noin 200 euron hintaan. Jos joutuu laakeroimaan ja rengastamaan on se sitten erikseen. Uskon, että parill sadalla saa nekin osat. Kone on kun suoraan autokoulun oppikirjasta, ja hyvin yksinkertainen itsekkin käyttää auki.
Oma koneeni tehtiin appiukon verstaalla, joka sattuu olemaan venemoottorikorjaamo (perämoottori). Sanoi vain, että fordeja se ei sinne sitten ota, jos joku sattuu kysymän multa. ;)
Oma laskukaavani oli, sain noin arviolta tonnilla uudenveroisen koneen veneeseen uusi maksaa kymppitonnin, laske siitä kannattaako korjata
Mika
Jos kyseessä on fordin 3,8 litrainen pannu, kuten epäilen traderiksikin sanottu, omistan lienen samanlaisen. Oma koneeni on vm- 69 D-sarjaa.
Koneeseen tehtiin remppa viime talvena. Koneessa oli mittarissa 3200 tuntia ja kone oli mekaanisesti lähes kulumaton. Näin viime kesänä samanlaisen koneen, jolla oli veivattu 12000 tuntia ja oli edelleen jokapäiväisessä kytöss. Ongelma minullakin oli lähinna kampiakselin tiivisteiden ja apulaitteiden sekä letkujen hapartuminen.
Asiaan. Rempan tarkkaa hintaa ei ole tiedossa, mutta täyttä tiivistesarjaa saa noin 200 euron hintaan. Jos joutuu laakeroimaan ja rengastamaan on se sitten erikseen. Uskon, että parill sadalla saa nekin osat. Kone on kun suoraan autokoulun oppikirjasta, ja hyvin yksinkertainen itsekkin käyttää auki.
Oma koneeni tehtiin appiukon verstaalla, joka sattuu olemaan venemoottorikorjaamo (perämoottori). Sanoi vain, että fordeja se ei sinne sitten ota, jos joku sattuu kysymän multa. ;)
Oma laskukaavani oli, sain noin arviolta tonnilla uudenveroisen koneen veneeseen uusi maksaa kymppitonnin, laske siitä kannattaako korjata
Mika
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/