Tervehdys
Onko kokemusta laminoitujen saarnikaarien liimaamisesta epoxilla. Mikä epoxi olis juoksevuudeltaan toimivaa kyseiseen hommaan. Onko nopean ja hitaan kovetteen käytöllä oleellista merkitystä lujuuden kanssa. Mistä ainetta kannattaa ostaa.
Näistä vissiin saa?
Opekki bangbonsomer ja maritim
Kinde
Epoxia Saarnikaariin Mistä ja Mitä
-
- Viesti:
Moi,
Olen liimaillut laminoituja kaaria saarnesta sekä SP 106 epoksilla, että Hempelin epoksilla. Molemmat ovat kestäneet hyvin, SP:llä käytin muistaakseni mikropalloja paksuntamassa liimaa. Ensin kuitenkin pelkkää epoksia, ja antaa sen olla vähän aikaa ja siiten paksunnettua päälle ja vinkoilla kunnolla kiinni.
SP:n hitaammallakin kovettajalla tulee ainakin hellekelillä kiire, Hempel antaa enemmän aikaa.
Kovettajan nopeudella ei ole merkitystä sauman kestävyyteen.
Markku
Olen liimaillut laminoituja kaaria saarnesta sekä SP 106 epoksilla, että Hempelin epoksilla. Molemmat ovat kestäneet hyvin, SP:llä käytin muistaakseni mikropalloja paksuntamassa liimaa. Ensin kuitenkin pelkkää epoksia, ja antaa sen olla vähän aikaa ja siiten paksunnettua päälle ja vinkoilla kunnolla kiinni.
SP:n hitaammallakin kovettajalla tulee ainakin hellekelillä kiire, Hempel antaa enemmän aikaa.
Kovettajan nopeudella ei ole merkitystä sauman kestävyyteen.
Markku
-
jostakin oli mulle jäänyt aivokoppaan tieto tai luulo että epoxin reaktionopeus muuttaisi sen lujuutta. Käsitys on varmaan jääny päälle aikaisemmista lasikuituvene projekteista ja fenolihartsista. Voi tietty olla niinki että ei se fenolihartsissakaan mitään vaikut. Ei muuta kun hommiin vaan sitte Kiitos
Kinde
Kinde