Hei
Olen asiaan liittyen joskus aiemminkin laittanut viestiä.
Aikaa on kulunut reilusti edellisestä, mutta pohja tuolta alhaalta edelleen "märkä". Jokin kylläste ilmeisesti.
Vene on ollut hallissa nyt vuoden 2020 syksystä lähtien.
Aloin rapsuttamaan loppuja maaleja pois, tarkoituksena poistaa kaikki vanha mahdollisimman hyvin minkä jälkeen kylläste, primeri, eliönesto.
Miten tuo kostea kohta vaikuttaa mm primerin tarttuvuuteen?
Pohjan käsittely
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 26 Marras 2020 22:21
- Paikkakunta: Kotka
Pohjan käsittely
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Pohjan käsittely
Moro
Ei pellavaöljy tai muut kyllästeöljyt pysy noin kauan kosteana.
Voisiko se olla dieseliä tai moottoriöljyä?
Sitä olisi hyvä koittaa pestä ja pyyhiä pois jollain rasvanpoistajalla jotta lyijymönjä tarttuisi.
En tiedä mahtaisiko huolellinen pellavaöljy-kyllästys syrjäyttää dieselin jos se nyt sitä on...
Nortti
Ei pellavaöljy tai muut kyllästeöljyt pysy noin kauan kosteana.
Voisiko se olla dieseliä tai moottoriöljyä?
Sitä olisi hyvä koittaa pestä ja pyyhiä pois jollain rasvanpoistajalla jotta lyijymönjä tarttuisi.
En tiedä mahtaisiko huolellinen pellavaöljy-kyllästys syrjäyttää dieselin jos se nyt sitä on...
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 08 Loka 2004 22:28
Re: Pohjan käsittely
Dieselin ja moottoriöljyn seos aiheuttaa ilmiön.
- Qubik
- Viestit: 1090
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Pohjan käsittely
Meillä Lydiassa oli pääsenyt tankin huonon alareunan liitoksesta valumaan diiselia pilssiin. Sitä poistettiin pari viikkoa lämpöpuhaltimrlla lämmittämällä ja jarrukliinerilla ja rätillä. Sillatavalla saimme senverran tavara pois, että laudan pinta jäi kuivaksi. Se on erittäin hidas prosessi, mutta jos se diiseli lautaan on pääsenyt, kyllä se sieltä pikkuhiljaa poistuukin. Toki on muistettava, että diseli nousee veden pintaan, eli jos lauda kostuu, diseli teoreettisesti pitäisi poistuu laudasta. Se toki edellytyää hyvän öljyimeytysrätin pitämistä pilssissa ja sen säänmöllista vaihtaamista.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!