Laturin vaatimat kierrokset

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
MikaR
Viestit: 16
Liittynyt: 17.06.2009 7:58

Re: Laturin vaatimat kierrokset

Viesti Kirjoittaja MikaR » 02.07.2009 22:25

Noni, vaihdettiin pienempi hihnapyörä laturille ja laskin tyhjäkäyntikierrokset karvan vajaaksi 8 0 0 rpm ja nyt ei varoitusvalo pala ja jännitemittari kojetaulussa antaa about 13,7V lukemaa. Taitanee riittää, kun se vielä vähän varmaan voimistuu matka-ajossa.

pikeero
Viestit: 30
Liittynyt: 22.01.2007 16:32
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Laturin vaatimat kierrokset

Viesti Kirjoittaja pikeero » 24.07.2009 11:53

Sanokaas, kun omassani piti käynnistyksen jälkeen panna kierroksia "julmasti" lisää, jotta rupesi lataamaan ollenkaan, niin onko normaalia. Nyt latausmittari ei kuitenkaan näytä mitään?
Seuraava kysymys: piti ostaa uusi volttimittari, kun vanha oli niin ruosteessa, että ruuvit olivat menneet poikki, niin mihin virtalukossa (neliasentoinen) plussa kytketään? Lukossa siis ST, ACC sit vielä joku muu ja nolla-asento.
Ja vielä yx kysymys: laturista kohdasta M lähtee johto, joka onkin kiepillä irrallaan. Mihin se pitää kytkeä?
pikeero
9,3x2,5 mäntyä ja mahonkia, keskellä -57 vm. Fordson Majorin sydän, joka sykkii SARA II:lle.

Kapu III
Viestit: 364
Liittynyt: 14.04.2007 14:11
Paikkakunta: Mänttä

Re: Laturin vaatimat kierrokset

Viesti Kirjoittaja Kapu III » 26.07.2009 22:04

Ei ole normaalia, olisiko hiilet loppu tahi mangetointi ei heti onnistu.

Kytke vaikka siihen acc se on tarkoitettu lisävarusteille, tosin parempi olisi ehkä kytkeä se suoraan akkuun tai siis pääkytkimen jälkeen.

Oletko varma että on kyseessä M liittimestä, vai olisiko se kuitenkin W jolloin se olisi kierroslukumittarille tarkoitettu.
Osta sinäkin vene, niin ei tarvi katua.

Vastaa Viestiin