Robo hakuvalon asennus

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
jstrang
Viesti:

Robo hakuvalon asennus

Viesti Kirjoittaja jstrang » 28 Huhti 2008 14:45

Sattuuko kenelläkään olemaan "ROBO" merkkistä hakuvaloa veneessään asennettuna? Lähinnä kiinnostaa miten sen läpivienti kannattaa tehdä, koska katon läpi tulee siis se varsi josta käännetään lamppua.

Pitääkö tehdä kuinka iso reikä ja onko tuo kiristysrengas katon sisäpuolella vai ulkopuolella? Mihin väliin tulee tiivistysmassa?

Vähän vaikea selittää, mutta jos jollakin on sellainen asennettuna, niin siitä selviää helposti.

Hannutah

Viesti Kirjoittaja Hannutah » 29 Huhti 2008 14:22

Minulla on 60 mm asennusreikä omassa Robossa. Tiivistemassoja ei minun tapauksessa ole tarvinnut. Kumitiiviste hoitaa asian, siis ettei vettä tule asennusreiästä. Sen sijaan se boksi, jossa Robon kumipallo pyörii kun lamppua käännetään vaatii jotakin tiivistettä. Itse olen käyttänyt samaa vesivaseliinia kuin taliboksissakin.

t. Hannu
Hannu

jstrang
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jstrang » 30 Huhti 2008 11:32

Hannutah kirjoitti:Minulla on 60 mm asennusreikä omassa Robossa. Tiivistemassoja ei minun tapauksessa ole tarvinnut. Kumitiiviste hoitaa asian, siis ettei vettä tule asennusreiästä. Sen sijaan se boksi, jossa Robon kumipallo pyörii kun lamppua käännetään vaatii jotakin tiivistettä. Itse olen käyttänyt samaa vesivaseliinia kuin taliboksissakin.

t. Hannu
OK
Eli nuo säätöruuvit pitää näkyä sisäpuolelta ja olla säädettävissä.
Pitääkö muuten tuossa nivelpallossa olla kaksi stopparia molemmilla puolilla?
Omassa on vain yksi ja toisella puolella näyttää siltä että on lohjennut pois toinen.
Gummitiiviste tulee sen alimman levyn ja rungon väliin ja ruuvit vain katosta läpi.

Hannutah

Viesti Kirjoittaja Hannutah » 30 Huhti 2008 13:48

Eli nuo säätöruuvit pitää näkyä sisäpuolelta ja olla säädettävissä.
Näin on Iineksessä.

Pitääkö muuten tuossa nivelpallossa olla kaksi stopparia molemmilla puolilla?
Minun tapauksessani ei taida olla stoppareita lainkaan. Ko. tehtävää hoitaa käsittääkseni sen kumipalloboksin kehä, joka pysäyttää liikkeen joka suuntaan.

Gummitiiviste tulee sen alimman levyn ja rungon väliin ja ruuvit vain katosta läpi.
Joo niin paitsi Iineksessä on vielä katon (vanerikatto) sisäpuolella rosteripellistä tehty kehä, jonka läpi kiinnityspultit tulevat
Hannu

Vastaa Viestiin