Sivu 1/1

laturi venhoon

Lähetetty: 12 Huhti 2008 21:07
Kirjoittaja jerkkuli
semmonen asia ei ole selvinnyt että kytkeekö virtalukko akun irti laturista vaiko ei? mulla ei ole virtalukkoa ja tuo laturin säädin on kuuma aina ellei ota piuhoja irti..(sisäinen säädin)

Lähetetty: 13 Huhti 2008 14:47
Kirjoittaja matti
Kysymyksestä saa käsityksen, että on kyseessä vaihtovirtalaturi.
Vastaus=kyllä- ja ei.
Virtalukko katkaisee merkkivalon=laturin herätevirtapiirin, vastaus-kyllä.
Latausvirtapiiri on virtalukosta riippumaton, yleensä kytketty startin kaapelin kanssa yhteen=akkuun, vastaus ei.
Ilmeisesti myös päävirtakytkinkin puuttuu????

Matti

Lähetetty: 13 Huhti 2008 15:20
Kirjoittaja jerkkuli
Joo kiitos vastauksesta.Päävirtakytkin tulee kyllä;kun sen vaan aina muistaisi kääntää auki..Paljonkohan laturi purkaa akkua jos kytkin unohtuu päälle?Dynastartin heivasin hiiteen,kyllä w2:sen jaksaa nykästä käyntiin(Eikä dynaa saanut abb:n ammattimieskään kuntoon)(Jotain kohtaa en kyllä ymmärrä eihän autoissakaan ole mitään kytkintä joka irrottaa akun laturista?)

Lähetetty: 18 Huhti 2008 20:30
Kirjoittaja jerkkuli
Latausvalo ei pala ja d+ liittimessä on jännite kokoajan piuha irtikin siis.Onko laturi rikki? (bossilainen 55amp n-90 vuodelta)latausjännite on kyllä ok...

Lähetetty: 21 Huhti 2008 10:49
Kirjoittaja okaalto
jerkkuli kirjoitti:Latausvalo ei pala ja d+ liittimessä on jännite kokoajan piuha irtikin siis.Onko laturi rikki? (bossilainen 55amp n-90 vuodelta)latausjännite on kyllä ok...
Lieneekö tästä apua, mutta mulla oli autossa tuonikäinen Boschin laturi, jossa oli kaksi sopivannäköistä liitintä herätepiuhalle. Toisessa oli aina +12V jännite (ei selvinnyt miksi), ja se toinen oli se oikea liitin. Sattumalta ei latauksenvalo eikä heräte sitten toiminutkaan, jos piuhan tuohon väärään laittoi. Laturissa ja itsessään ei ollut mitään vikaa.