laturi venhoon

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16.03.2007 13:18
Paikkakunta: mustasaari

laturi venhoon

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 12.04.2008 21:07

semmonen asia ei ole selvinnyt että kytkeekö virtalukko akun irti laturista vaiko ei? mulla ei ole virtalukkoa ja tuo laturin säädin on kuuma aina ellei ota piuhoja irti..(sisäinen säädin)

matti
Viestit: 2173
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Viesti Kirjoittaja matti » 13.04.2008 14:47

Kysymyksestä saa käsityksen, että on kyseessä vaihtovirtalaturi.
Vastaus=kyllä- ja ei.
Virtalukko katkaisee merkkivalon=laturin herätevirtapiirin, vastaus-kyllä.
Latausvirtapiiri on virtalukosta riippumaton, yleensä kytketty startin kaapelin kanssa yhteen=akkuun, vastaus ei.
Ilmeisesti myös päävirtakytkinkin puuttuu????

Matti

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16.03.2007 13:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 13.04.2008 15:20

Joo kiitos vastauksesta.Päävirtakytkin tulee kyllä;kun sen vaan aina muistaisi kääntää auki..Paljonkohan laturi purkaa akkua jos kytkin unohtuu päälle?Dynastartin heivasin hiiteen,kyllä w2:sen jaksaa nykästä käyntiin(Eikä dynaa saanut abb:n ammattimieskään kuntoon)(Jotain kohtaa en kyllä ymmärrä eihän autoissakaan ole mitään kytkintä joka irrottaa akun laturista?)

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16.03.2007 13:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 18.04.2008 20:30

Latausvalo ei pala ja d+ liittimessä on jännite kokoajan piuha irtikin siis.Onko laturi rikki? (bossilainen 55amp n-90 vuodelta)latausjännite on kyllä ok...

okaalto
Viestit: 17
Liittynyt: 29.07.2007 16:50

Viesti Kirjoittaja okaalto » 21.04.2008 10:49

jerkkuli kirjoitti:Latausvalo ei pala ja d+ liittimessä on jännite kokoajan piuha irtikin siis.Onko laturi rikki? (bossilainen 55amp n-90 vuodelta)latausjännite on kyllä ok...
Lieneekö tästä apua, mutta mulla oli autossa tuonikäinen Boschin laturi, jossa oli kaksi sopivannäköistä liitintä herätepiuhalle. Toisessa oli aina +12V jännite (ei selvinnyt miksi), ja se toinen oli se oikea liitin. Sattumalta ei latauksenvalo eikä heräte sitten toiminutkaan, jos piuhan tuohon väärään laittoi. Laturissa ja itsessään ei ollut mitään vikaa.

Vastaa Viestiin