Millainen projekti on asentaa dynastartti Wickströmin W-2:een. Eli kone on tällä hetkellä kampikäynnisteinen, mutta haluja olisi laittaa dynastartti mottiin kiinni.
Jos jollain on tietoa, mistä kunnostettuja/muuten hyväkuntoisia startteja kannattaisi kysellä, niin olisin kiitollinen tiedoista.
Veneilyterveisin, Jussi
dynastartin asennus
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 08.05.2003 23:26
- Paikkakunta: Kangasala
Motonet myy jonkinlaisia dynastartteja, oli talvemmalla juttua sfnetin puolella. En tarkemmin tiedä, minkälaisia ovat:
Dynastartti06030 12V/11A/0,9hv 38-6065 199.50
Dynastartti06000 12V/11A/0,9hv 38-6066 199.50
Vireessähän tuo on kiilahihnalla. Vikströmiin en ole ehtinyt tutustua, isommissa kai on noita asennettuina. Tietysti tarvitset myös kytkentäkaavion ja lataus/starttireleen.
Dynastartti06030 12V/11A/0,9hv 38-6065 199.50
Dynastartti06000 12V/11A/0,9hv 38-6066 199.50
Vireessähän tuo on kiilahihnalla. Vikströmiin en ole ehtinyt tutustua, isommissa kai on noita asennettuina. Tietysti tarvitset myös kytkentäkaavion ja lataus/starttireleen.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05.06.2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Omassa wikessäni on dynastartti ja toimii hihnalla.
Se on perästä katsottuna vasemmalla puolella ja mun mielestäni siinä on kiinnityspisteet valmiina, eli ei kun telinettä tekemään! Alkuperäinen dynastarttini oli varustettu ämpärin kokoisella lataus/startinkytkentä releellä sekä erillisellä solenoidilla...
Sittemmin lataus on päättynyt, starttipuolen edelleen toimiessa, ja joku on rakennellut dynastartin yläpuolelle vielä vaihtovirtalaturinkin omalla hihnallaan! ja hyvinhän ne kaikki sinne mahtuu!
wiken, ainakin mulla, vauhtipyörässä on kuin onkin kaksi kiilahihnauraa.
Jos ostat jostain dynastartin, katso että saat myös latausreleen mukaan ja käytä ne jossain autosähköliikkeessä testipenkissä! Sieltä saat myös ohjeet kytkentään.....
Se on perästä katsottuna vasemmalla puolella ja mun mielestäni siinä on kiinnityspisteet valmiina, eli ei kun telinettä tekemään! Alkuperäinen dynastarttini oli varustettu ämpärin kokoisella lataus/startinkytkentä releellä sekä erillisellä solenoidilla...
Sittemmin lataus on päättynyt, starttipuolen edelleen toimiessa, ja joku on rakennellut dynastartin yläpuolelle vielä vaihtovirtalaturinkin omalla hihnallaan! ja hyvinhän ne kaikki sinne mahtuu!
wiken, ainakin mulla, vauhtipyörässä on kuin onkin kaksi kiilahihnauraa.
Jos ostat jostain dynastartin, katso että saat myös latausreleen mukaan ja käytä ne jossain autosähköliikkeessä testipenkissä! Sieltä saat myös ohjeet kytkentään.....
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 02.04.2015 10:22
Re: dynastartin asennus
Omistan 60-luvun alkupuolilla valmistetun Ruotsalaisen Albin O-21 moottorin, joka on 6,5 metrisen mäntymeriläisen voimanlähde. Nyt on ilmennyt ongelmia sytyksen kanssa, se ei ole ihan kohdillaan. Olisi kiva saada kone käyntiin ja että se kävisi tasaisesti. Onkohan kenelläkään tietoa kuinka Albin O-21:n sytytys säädetään täysin kohdilleen?
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 20.09.2010 17:18
- Paikkakunta: Oulu
Re: dynastartin asennus
Tuolta löytyy Albinin ohjeet:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2s&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennakko taitaa olla sama kun Wikessäkin, eli kärkien pitää lähteä aukeamaan(ilman laukaisijaa) männän ollessa ylimmällä kohdalla, silloin kun ennakonsäätövipu on käännetty myöhäisimmilleen. Eli sytytysennakko on nolla, ennakonsäädön ollessa äärilaidassa.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2s&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennakko taitaa olla sama kun Wikessäkin, eli kärkien pitää lähteä aukeamaan(ilman laukaisijaa) männän ollessa ylimmällä kohdalla, silloin kun ennakonsäätövipu on käännetty myöhäisimmilleen. Eli sytytysennakko on nolla, ennakonsäädön ollessa äärilaidassa.
Sähkölaitteiden konservaattori