Purjevene ja sähköt

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Tommi
Viestit: 45
Liittynyt: 23.03.2004 18:39
Paikkakunta: Kuopio

Purjevene ja sähköt

Viesti Kirjoittaja Tommi » 05.01.2008 9:55

elikkä nyt on käynyt sellainen askel että kesällä tuli puuvene myytyä ja ostettua lasikuituinen pieni JOE17 purjevene.. tiedän että kusilaitu on kusilaitua mutta jos siellä karillä käy niin ei samallaista tunnelatausta saa :) kuhan harjoittelee tällä ja sitten siirtyy komeampaam puuveneeseen. Lämmitys asiaa on paljonkäsitelty täällä mutta jos otetaan tuo minun veneeni käsittelyyn niin sähköä ei tuossa juurikaan ole ja keväällä pitää kulkuvalotkin asentaa..

Joten kysymyksiä olisi nämä

1. kokemuksia ja hyviä vinkkejä halvasta ja sähköä viemättömästä lämmittimestä.

2. Oletteko keksineet mitään mahtavaa keinoa ladata akkuja. hinta/paino/tehosuhde mahdollisimman hyväksi.

3. Onko kellään ylimääräistä lämmitintä nurkissa lojumassa?

keelson
Viestit: 359
Liittynyt: 06.09.2007 15:23

Re: Purjevene ja sähköt

Viesti Kirjoittaja keelson » 05.01.2008 14:35

Tommi kirjoitti: Joten kysymyksiä olisi nämä

1. kokemuksia ja hyviä vinkkejä halvasta ja sähköä viemättömästä lämmittimestä.

2. Oletteko keksineet mitään mahtavaa keinoa ladata akkuja. hinta/paino/tehosuhde mahdollisimman hyväksi.

3. Onko kellään ylimääräistä lämmitintä nurkissa lojumassa?
Kohtaan 1. on vastauksena joko nuotio taikka keitin/lämmitin 'ämpäri' jota mm Maritin myy. Kye on Origon mallista ja Maritimin katalookissa sivulla 231, hinta 187e. Varteenotettava juttu snadille veneelle.

Akkujen lataamiseen tarvitaan vain apumoottori (maasähkökin voi olla jatkojohto-optiona) jos sulla on ajatuksena varustaa keitin tuolla em. 'non-virtaa' ajatuksella. Sisävalot ja kulkuvalot wörkkii ihan tavallisella 60ah akulla hela vuoden vaikka olisikin gepsua sinä kiinni tai lokia yms. hööpeliä. Plotteriahan et tarvii Joessa, ethän? Sano että et tarvii!

Mä luulen että mulla voisi tuollainen pönttö olla, en ole ihan sata-varma, ja nyt en muista että minne sen tuuppasin. Mutta jos tuo pönttö kiinnostaa, voin katsoa että missä se nyt majailee.
Suosittelen jälimmäistä.

PS. Joe on lähes yhtä kiva kuin puuvene :)

Vastaa Viestiin