Telkkari veneeseen?

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Telkkari veneeseen?

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 30.07.2007 19:00

Millaisen järjestelmän vaatisi pieni telkkari (14") ja digiboksin asentaminen veneeseen?

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Digi

Viesti Kirjoittaja Northling » 30.07.2007 20:28

Moro

Mulla on tosi näppärä systeemi.
Läppäri ja siihen usb:llä kiinni Anysee digiboxi. Lisänä vielä UFO lautasantenni mastossa ja pieni antennivahvistin. Toimii tosi hyvin ja läppäri on veneessä monikäyttöinen: Plotteri, sääasema, sähköposti, pelikone, dvd-soitin, TV, digikuvien katselulaite jne jne.
Anyseeboxi on pienempi kuin tupakkiaski.
http://www.anysee.fi/

t:Aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 30.07.2007 20:35

Ostin viime viikolla Philipsin digitv ja DVD yhdistelmän ja hyvin pelittää. Viikonloppuna tuli katseltua apauttiarallaa 11h laatuwesternejä ;-)
Värkki on Anttiloissa tarjouksessa hintaan 269€.
Ruutu on tosin vain 7" mutta Bertta-Lotan kokoisessa veneessä se on enemmän kuin sopiva kun joka nurkkaan on matkaa alle 2m ja sopii hyvin pieneen kaappiin kun ei ole käytössä.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 30.07.2007 21:49

Mulla oli myös alkujaan läppäri tuossa käytössä ja siinä msi:n digi tv-kortti joka oli noin muistitikun kokoinen. Aika hankala syteemi kuitenkin, joten ostin keväällä grundigin 17" littunäyttö telsun joka toimii 12 voltilla sekä siihen grundigin tupakki askin kokoisen digiboxin ja hyvin on toiminut :)
läppäriä en ole enää paatissa käyttänyt ollenkaan, kun asensin paattiin 10" kosketusnäyttöisen mini-tietsikan jossa on wlanit ja datakortti yms. härpäkkeet :)
E mare libertas

Avatar
simo
Viestit: 561
Liittynyt: 16.08.2005 16:41
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja simo » 30.07.2007 21:53

Näytti olevan kysymysmerkki otsikon lopussa; minun neuvoni on " ei minkäänlaista"

Itse en ole huolinut telkkaria veneeseen, mökille enkä asunto-autoon.
Kokeemuksesta voin kertoa että elämä on "normaalista" poikkeavaa positiivisella tavalla. Lapsilla on seurapelejä (-lauta) ja lukemista mukana aina kun jonnekin mennään.

Alussa hieman kritisoivat kun ilmoitin ettei tarvitse tulla mukaan ollenkaan ellei pärjää ilman TV:tä.
Nykyään ei enää ketään osaa kaivata ko. laitetta.

Tulee tehtyä paljon erillaisia asioita yhdessä, lootan tuijotuksen sijaan.

Jos laittaisin, valitsisin tuon Akin linjan, läppäri kun jo työn puolesta aina mukana.
Veneen mukana tuli taannoin 14"/220V/12V TV ja Nokian 12V digipoksi erillisellä kämmenen kokoisella antennilla, taitaa olla vahvistimella, koska digipoksi toimittaa sähköä antenniin. Toimivat hyvin siihen saakka (2kk) kun saivat veneessä olla ennen syksytelakointia.
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 30.07.2007 22:01

Juu, tuo Simon vastauskin on ihan hyvä. Lähinnä kiinnostaa tekninen toteutus, eli miten virran saanti?

Tällä hetkellä veneessä on kaksi akkua startille ja yksi hupi. Vaatiikohan telkkari oman akkunsa ja pitäisikö ottaa invertterin kautta vai ostaa 12V telkkari? jne jne?

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 30.07.2007 22:06

No ei mulla ainakaan vaatinut omaa akkua.
Suosittelen 12V telkkarin ostoa inverttereissä kumminkin on aika huono hyötysuhde.
E mare libertas

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 30.07.2007 22:50

No nyt löysin tälläisen

http://www.netticaravan.fi/hakuri/tarvi ... s&cart=yes

Ei tarvitse edes digiboksia kai

En oikein tiedä tarviiko tuota invertteriä mihinkään, kun kahvinkeittimenkin saa vaihtovirralla? Tarviiko sitä oikeasti, kun se hukkaa osan virrastakin?

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 30.07.2007 22:52

Vielä yksi tuli mieleen, miten lasken monta akkua tarvitsen veneeseen näitä sähkövempaimia varten?

tapiom
Viestit: 50
Liittynyt: 10.07.2006 9:48
Paikkakunta: Siivikkala

Hyvä telkka

Viesti Kirjoittaja tapiom » 31.07.2007 9:28

Tämä on oikeen hyvä. F-Star TM-92B Widescreen digi-TV 9.2". Mukana tupakansytytinlaturi, AC-virtalähde, sisäinen antenni, ulkoantenni (2.5m johto + magneettikiinnitys), kauko-ohjain (+paristot), sekä säädettävä kiinnitysteline (pöytä/seinä).Muihin ominaisuuksiin kuuluvat mm. EPG-ohjelmaopas, teksti-TV ja pelejä. Myyjä: www.verkkokauppa.com
Hinta 220,00€

Avatar
pelzi
Viestit: 72
Liittynyt: 15.06.2004 11:53
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelzi » 31.07.2007 11:55

Ei nyt ihan aiheeseen, mutta ovat ukkosen herkkiä myös veneessä...

Olen nyt pari viikkoa vaihtanut erääseen ukkosen lyömään veneeseen sähkölaitteita, mm. taulutelkkari, dvd-soitin, tv-antenni, antennivahvistin, radioantenni... pakettiautollinen tavaraa!!!
olisi ehkä syytä miettiä veneen salamasuojausta kun latteiden määrä veneessä kasvaa. Täysisuojautuminen on varmaan mahdotonta tuollaisessa täysosumassa, mutta mikä tärkeintä henkilövahingoilta (ainakin fyysisiltä) vältyttiin.

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 31.07.2007 14:14

Oliko keppi vai moottoripaatti?
No mulla on maadoitusliuskat meressä mutta luulen, että jos ukkonen paattiin kosauttaa saa kaiken elektroniikan vaihtaa :(
E mare libertas

retkivene
Viestit: 49
Liittynyt: 28.05.2006 8:40

Viesti Kirjoittaja retkivene » 31.07.2007 21:02

Kolibri kirjoittaa :

En oikein tiedä tarviiko tuota invertteriä mihinkään, kun kahvinkeittimenkin saa vaihtovirralla? Tarviiko sitä oikeasti, kun se hukkaa osan virrastakin?[/quote]


Se pieni hukka antaa vastapainoksi monia etuja. Elektroniikan kanssa pelaavat tuntevat hyvin asian mutteivat näytä kovin hanakasti siintä kirjoittelevan. Selkeitä etuja löytyy esim, myyntiesitteestä www.navigointi.fi sieltä kohdasta -invertterit . Itse olen hanakka noiden varmuustekijöiden puolesta !
Miten tevisu, oletko perehtynyt tarkemmin invertterien saloihin, ledit sulta onnistuukin !? ( miten 9000 pelittää)

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 31.07.2007 23:01

pelzi kirjoitti:Ei nyt ihan aiheeseen, mutta ovat ukkosen herkkiä myös veneessä...

Olen nyt pari viikkoa vaihtanut erääseen ukkosen lyömään veneeseen sähkölaitteita, mm. taulutelkkari, dvd-soitin, tv-antenni, antennivahvistin, radioantenni... pakettiautollinen tavaraa!!!
olisi ehkä syytä miettiä veneen salamasuojausta kun latteiden määrä veneessä kasvaa. Täysisuojautuminen on varmaan mahdotonta tuollaisessa täysosumassa, mutta mikä tärkeintä henkilövahingoilta (ainakin fyysisiltä) vältyttiin.
Aina veneeltä lähtiessä piuhat irti?

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 31.07.2007 23:13

retkivene kirjoitti:Kolibri kirjoittaa :

En oikein tiedä tarviiko tuota invertteriä mihinkään, kun kahvinkeittimenkin saa vaihtovirralla? Tarviiko sitä oikeasti, kun se hukkaa osan virrastakin?

Se pieni hukka antaa vastapainoksi monia etuja. Elektroniikan kanssa pelaavat tuntevat hyvin asian mutteivat näytä kovin hanakasti siintä kirjoittelevan. Selkeitä etuja löytyy esim, myyntiesitteestä www.navigointi.fi sieltä kohdasta -invertterit . Itse olen hanakka noiden varmuustekijöiden puolesta !
Miten tevisu, oletko perehtynyt tarkemmin invertterien saloihin, ledit sulta onnistuukin !? ( miten 9000 pelittää)[/quote]

En kyllä löytänyt muuta kuin tekniset tiedot tuolta?

Vastaa Viestiin