Telkkari veneeseen?

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
MS/LILLI
Viestit: 49
Liittynyt: 04.08.2006 22:49
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja MS/LILLI » 01.08.2007 12:50

Tuli tehtyä itse sellainen ratkaisu, kun aikaisemman omistajan toimesta ollut 10" kuvaputkitelkkari kattokiinnityksellä vei etuhytissä kohtuuttoman paljon tilaa ja olisi tarvinnut kuitenkin jatkossa digivirittimen, niin ostin Motonetistä 7" LCD digi-TV:n. Veneessä oli ennestään sellainen vähän ufon näköinen antenni. Näkyy tosi hyvin.

Olen myös samaa mieltä, että ei kuitenkaan ole niitä tärkeimpiä asioita veneessä, mutta joskus vaan on helpompi saada noi pikku tenavat hetkeks rauhottuu ja onhan siitä kiva ittekkin kattoo uutiset tai säät teksti-TV:stä ym.

Olis tietty tarvinnu olla se DVD:n pyörittäjä mukana, mutta kun nuukuus iski niin... tää makso 169,-

Ykä
Kaikki on kivaa mikä pärisee...........

JT
Viestit: 192
Liittynyt: 14.10.2003 1:36
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Digi

Viesti Kirjoittaja JT » 01.08.2007 15:28

nordling kirjoitti:Moro

Mulla on tosi näppärä systeemi.
Läppäri ja siihen usb:llä kiinni Anysee digiboxi.
Mulla vois olla tuommoinen Anyseen digiboxi joutavana ja myynnissä. Tuli pari vuotta sitten läppärin mukana, mutta eipä ole ollut oikein mitään käyttöä. Kerran olen sitä käyttänyt saunan terassilla, kun katselin futiksen MM-kisoja ja hyvin se kyllä pelitti.

Hintaa vois olla vaikka 60€ + toimituskulut. Jos kiinnostaa niin viestiä.

http://www.anysee.fi/tuotteet.html E30 malli kyseessä, mukaan kaukosäädin ja ajurit.

Avatar
pelzi
Viestit: 72
Liittynyt: 15.06.2004 11:53
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelzi » 02.08.2007 9:43

Ande kirjoitti:Oliko keppi vai moottoripaatti?
No mulla on maadoitusliuskat meressä mutta luulen, että jos ukkonen paattiin kosauttaa saa kaiken elektroniikan vaihtaa :(
Kyllä siinä oli keppin nokka noin 20m merenpinnasta ylöspäin ja todellinen täysosuma. VHF-antenni vielä ylimpänä näytti polttoleikatulta. Masto on maadoitettu vanttienkautta rauta köliin, joka varmasti auttoi säästämään veneen pahemmilta vaurioilta, mutta sähköhärveleissa tuho oli täydellinen, tavalliset magneetti kompassitkin näyttivät täräyksen jälkeen mihin vain, ja autopilotin tunkin kauttakin joku piikki mennyt peräsinakseliin ja mereen sillä seurauksella, että öljyt tuli ulos...

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Duoda duoda

Viesti Kirjoittaja Northling » 02.08.2007 10:58

Moro

Meirän paatin (puumasto) vantteja ei muuten maadoitettu... jaa miksei?
No sähköspesialistimme esitti mulle seuraavan kysymyksen: "Jos alapään maadoitus ratkaisee sen minne salama iskee, niin kumpaan veneeseen luulet salaman iskevän mielummin; siihen jossa on masto/vantit maadoitettu köliin/veteen, vaiko siihen jossa ei ole maadoitusta?"

t:Aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vastaa Viestiin