Minulla on makeavesijäähdytteinen Volvon MB20B kone 60-luvun lopulta.
Olen vaihtanut siihen elektronisen tytystysjärjestelmän viime kesänä ja nyt vähitellen myös kaikki johdot ja letkut.
Jostain syystä strobo antaa outoja kierroslukuja ja sytytyksen säätäminen kohdalleen ei onnistu strobon avulla heikostikaan. Korvakuulo tuntuu paremmalta, mutta kun en oikein tiedä mitä pitäisi kuulla, niin homma on hieman hakusassa.
2.500 kierrosta pitäisi olla 30 asteen ennakolla, mutta se ei strobolla oikein onnistu.
Sytytyskulmasta ja sen merkityksestä en ymmärrä mitään, mutta sen virhe on kirjan mukaan 2 astetta yli suosituksen (suositus on 60 astetta +/- 3 astetta ja koneessa on 65 astetta strobon mukaan).
Tulpat olen vasta uusinut.
Mitäkö mahdan tehdä väärin, muuta kuin sen että en vaihda dieseliksi...
Volvo Penta MB20B sytytyksen säätäminen ei oikein onnistu
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.07.2007 0:15
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.07.2007 0:15
Kulma-anturi
Kiitos vastauksestasi.
Jos tarkoitat sitä varsinaista yksikköä, niin siinä ei kyllä ole muuta kuin led-valo ja sisään menevät johdot.
Sehän on tietenkin säädettävä se sisällä oleva valoyksikkö. Pitäisikö sitä jotenkin siirtää?
-vai onko sen siirtäminen sama asia kuin sytystysennakon säätäminen virranjakajaa kiertämällä...?
Jos tarkoitat sitä varsinaista yksikköä, niin siinä ei kyllä ole muuta kuin led-valo ja sisään menevät johdot.
Sehän on tietenkin säädettävä se sisällä oleva valoyksikkö. Pitäisikö sitä jotenkin siirtää?
-vai onko sen siirtäminen sama asia kuin sytystysennakon säätäminen virranjakajaa kiertämällä...?