Sivu 1/1
Delco-Remy
Lähetetty: 18 Heinä 2007 13:52
Kirjoittaja ruuvari
Onko kukaan asentanut delco-remy vihtovirtalaturia paattiinsa? Koneena olis edelleen se MB10A...Kokemuksia, plussia tai miinuksia... Vehkeen perässä näyttää olevan 3 liitintä + , - ja D+...
Lähetetty: 19 Heinä 2007 10:49
Kirjoittaja raimå
Asensin just boschin laturia omaan md femmaan. Oli just aikamoinen selvittäminen kytkentöjen kanssa. Faijakaan ei niitä ulkomuistista muistanut.
Toi laturi siis vissiin on sisäisellä säätöjärjestelmällä varustettu?
Käsitykseni mukaan:
+ = latauspiuha/akun plussaan
- = maapiuha
D+ = latauksen merkkivalo/ viedään lampun kantaan ja toiseen päähän pitäis löytää toinen plussa. Eli kun virta laitetaan päälle, antaa se toinen plussa paukkua lampulle jolloin se palaa. Sitten kun moottori käy, alkaa D+ tulemaan paukkua ja lamppu sammuu kun molemmista päistä tulee virtaa.
Ton lisäks sulla varmaan on DF merkintä tai anyways piuha akun plussalta magneettipesään eli antaa magnetoinnille virran jotta laturi alkaa ladata. Siihen kannattaa ehkä laittaa on/off katkaisija. Mun kone ei käynnisty kunnolla jos magnetointi starttauksen aikana päällä.
Jos oot epäileväinen kytkennöistä, käy läheisessä autosähkövaraosaharakirissa ja pyydä säkäriä piirtämään paperille viivat merkintöjen välille. Ja sit heität femman kouraan.
Lykkyä edison!
Lähetetty: 19 Heinä 2007 18:58
Kirjoittaja raimå
Tuli mieleen että jos ei oo sisäistä säätöä niin tarvitset ulkoisen releen...
Lähetetty: 19 Heinä 2007 19:01
Kirjoittaja Kapu III
Tämä voi selventää jos ossaa enklantia
http://motoren.ath.cx/pdfs/_electrical/ ... ndbook.pdf
Delco Remy sivulta 71 alkaen
Lähetetty: 20 Heinä 2007 08:59
Kirjoittaja ruuvari
Kiitos neuvoista ja avusta, näillä pääsee jo alkuun =)