Tervehdys!
Albinin vuodelta 1966 ( 0-21) startti pyörittelee konetta verkkaisesti. No ei 6 voltin laitteilla huikeaa käynnistyskiihtyvyyttä saadakkaan aikaiseksi. Kone kuitenkin lähtee käyntiin - ainakin tähän mennessä joka kerta. Sytytys on mielestäni tämä magneettosytytys ja kone toimii vallan hyvin ilman akkuakin.Tosin kampea veivatessa ei kylmä päääse yllättämään. Ideani olisi kuitenkin seuraava. Laturi vaihdetaan 12 v laturiin ja sillä selvä. Tietysti akku myös. Sähköistä en mitään ymmärrä, mutta onneksi tältä foorumilta löytynee asiantuntijat opastamaan tältä osin tietämätöntä.
Kysymys 1. Pitääkö starttimoottorille tehdä jotain vai kärähtääkö se ekalla napin painalluksella
Kysymys 2. Tarvitseeko latausrele jotain päivitystä?
Kysymys 3. jos laturin aikoo vaihtaa niin mistä kannattaa alkaa uutta laturia kysellä ja onko sopivaa mitoiltaan ylipäätään mahdollista löytää. Löytyykö ylipäätään mistään sopivaa starttia mikäli se menee vaihtoon.
Joku nämäkin operaatiot on tehny joten auttakeepa miestä purjeveneessä. (jossa tosin on kyllästys vielä loppuvaiheessa)
Kaunista puuveneilykesää kaikille.
Ps. jos joku tietää tempun millä ko. koneen saa kayntiin ilman 20 sekan pyörittämistä niin kertokeepa vihjeitä.
Sähkömoottoriversioistakin olen kiinnostunut ja pariin paikkaan panin kyselyn niistäkin, mutta kerron niistä jos toteutuu... joskus.
Jompe
albinista 12 volttinen
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
6V startti toimii vallan hyvin 12 voltilla ja todellakin antaa kierroksia taatusti tarpeeksi. Minulla on Bertta-Lotassa 6V Lucas-startti ja hyvin kestää ja pelittää 12 voltilla.
Latausrele menee vaihtoon mutta hanki vaikkapa pieni possilainen ulkoisella releellä tai sitten joku autolaturi "sisäisellä" releellä. Sähkötöineenkin vaihto on hyvin yksinkertainen homma, suurin vaiva on laturin kiinnittäminen...
Ai niin, anna ryyppy - ei minulle vaan koneelle...
Latausrele menee vaihtoon mutta hanki vaikkapa pieni possilainen ulkoisella releellä tai sitten joku autolaturi "sisäisellä" releellä. Sähkötöineenkin vaihto on hyvin yksinkertainen homma, suurin vaiva on laturin kiinnittäminen...
Ai niin, anna ryyppy - ei minulle vaan koneelle...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: 10 Maalis 2004 08:51
- Paikkakunta: Täl pual jokke
- Viesti:
No jos täppiä löytyy niin Vetuksella on niitä "Elektrisii" systeemejä, sähköinen tuoteluettelo löytyy tuolta...ja jopa video sähköveneellä ajelusta.
http://www.vetus.nl/en/index.php
t. Jaakko
http://www.vetus.nl/en/index.php
t. Jaakko