Sivu 1/1
wikke w2 syö tulppia kuumetessa / Vire 7
Lähetetty: 11 Maalis 2004 08:46
Kirjoittaja pekkal
Ongelma seuraavanlainen : Ostin W2:n toissakesänä ja siinä oli kytkin finaalissa joten sillä pystyi ajamaan vain pienillä kierroksilla joten ongelma ei tullut esiin silloin. Talvella tein kytkinrempan jolloin kone rupesi pelittämään...mutta hetken aikaa ajettua (eli kun kone lämpeni kunnolla) niin kone alkoi sammuilemaan mutta lähti aina uudestaan hetken päästä käyntiin. Höyrystymisongelman poistamiseksi laitoin 10mm bakeliitin kaasarin ja pakosarjan väliin. Tämän jälkeen kone alkoi syömään tulppia etumaisesta pytystä. Onko ideoita mistä johtuu? Kansi halki ?? Koneessa tulpat NGK A6, messinkikaasari, petroolikannet ja menovetenä 98. Vesi kiertää ok ja kipuna ok.
Tietääkö joku muuten mistä saisi Vire 7:n valmistusvuoden tietoon valmistussarjan ja/tai sarjanumeron perusteella??
sama vika rahikaisella
Lähetetty: 11 Maalis 2004 12:06
Kirjoittaja Jarmo
Mulla oli viime kesänä samanlaisia murheita. Sitten kuulin, että Wikkeen pitää laittaa dieselmoottorin öljyt. Johan rupesi lämpö pysymään kurissa ja kone käynnissä. En tiedä, perustuuko parempaan voiteluun vai henkimaailman juttuihin.
w2
Lähetetty: 11 Maalis 2004 19:55
Kirjoittaja wikumies
moi onko koneessasi sem magneetto jos on niin veikkaan puolaa,kela lyö läpi. ps. a6 on tarvike tulppa joten bosh 951/t1 olisi sopiva t.wikumies
Lähetetty: 12 Maalis 2004 09:51
Kirjoittaja jaanos
Vähän aiheen vierestä.
Mikähän tulppa ois paras Vire 7:lle, jossa dynastartti?
Lähetetty: 12 Maalis 2004 11:27
Kirjoittaja kojote
Niin....
Wikestä vielä.. Mulla on siellä boschin tulpat, ajan petroolilla, lähtee käymään kylmänäkin (kesäkelillä) petroolilla kun vähän ryypyttää ja tulppien kanssa ei mitään ongelmaa! mulla oli hetken aikaa kipunapuolen ongelmia mutta kun vaihdoin kunnon tulpanjohdot ja -hatut ja sain seoksen kohdalleen niin wikke toimii kuin kello...
Tulpanjohtojen kanssa oli kyllä vähän samaa oiretta: kylmänä toimi mutta kuumana alkoi pätkiin....
Lähetetty: 12 Maalis 2004 11:49
Kirjoittaja kojote
Ainniin!
Jouduinhan mä vaihtaan vielä puolankin, kun oli kiehauttanut öljynsä pihalle ja lopetti toimintansa pätkien ensin aikansa!
Nyt on tarvikepuola etuvastuksella ja hyvin toimii....
(jännite oli ehkä turhan iso n. 14,8v eli puolan vaihdon yhteydessä säädin jännitteen 13v tuntumaan...)
Lähetetty: 12 Maalis 2004 13:00
Kirjoittaja kojote
No kattos...
Kun mulla on dynastartin dyna-puoli pimennossa ja ed.omistaja tai ainakin joku sen kaverin kaveri on rakentanut vaihtovirtalaturin telineineen startin yläpuolelle joten siitä virtaa kyllä piisaa... mulla on jakajamallinen sytytysjärjestelmä mutta wiken oma jakaja on jo eläkkeellä ja tilalla fiatin (600) jakaja (bosch) johon saa kärkiä ja pyörtimiä yms yms vähän helpommin kuin wiken omaan...
Puola-ongelma on ollut vähän mysteerinen, olen samaa mieltä että puolan pitäis kestää jännitettä 15 volttiin aika hyvin! kestäähän ne autossakin 14,5 noin yleisesti.. mutta niin vain käy että puola on helvetin kuuma ja rupee lykkää öljyään ulos.... kun laskin jännitteen ja laitoin etuvastuksen niin asia on ok.
Saattaa olla nimittäin niin että kun puola (siis tavallinen autokäyttöön tarkoitettu 12v puola) on suunniteltu nelisylinteriseen nopeakäyntiseen moottoriin niin tälläsessä kakspyttysessä hidaskäyntisessä louskuttimessa induktoitumisaika tulee liian pitkäksi ja sen takia vaatii vähän säätelyä...
Lähetetty: 12 Maalis 2004 13:20
Kirjoittaja kojote
Hei pekkal!
Kuinkas sun kytkimes käyttäytyi ennen remppaa ja mistä sait uudet palikat kytkimeesi ja mitä sinne ylipäätään uusittiin?
Mulla oli samaa ongelmaa viime keväänä, että vaihde pomppas pois päältä kun antoi hanaa ja päästi kaikki muhkeat 11 heppaa riehumaan...
Mä kiristin kytkinpakkaa ( lukkoliuskan pultti auki, liuska pois ja kehää kääntäen pari senttiä vastapäivään!) ja sit se toimikin ihan ok mutta taitaa olla kuitenkin remppa edessä jossain vaiheessa....
Lähetetty: 16 Maalis 2004 19:22
Kirjoittaja pekkal
Kuinkas sun kytkimes käyttäytyi ennen remppaa ja mistä sait uudet palikat kytkimeesi ja mitä sinne ylipäätään uusittiin?
No ostin yhden wiken ja vaihdoin koko paketin. Mulla luisti niin kovaa kytkin ettei voinut paljoakaan nostaa kierroksia. Säädöt oli jo pohjassa.
Vielä tohon mun tulppaongelmaan niin sain uutta neuvoa... Eli kuulemma ne banjoliittimet mitkä on siinä kun vesi menee kansiin niin niissä on eroja... Eli ne vesireiät niissä liittimissä niin niitä on olemassa neljää eri kokoa. Eli kun tein kytkinrempan niin mulla oli koko kone muutenkin paloina ja nyt voi olla niin että ne banjot joissa on pienemmät reiät on siinä etumaisessa pytyssä ja suurempireikäset on takimaisessa. Ja koska vesi menee ekaks siihen takimmaiseeen niin etummainen kuumenee koska sinne ei mene paljoakaan vettä. Eli banjot pitäis olla toisinpäin jotta ne kuristais takimmaiseen menevää vesimäärää. Toi pitää tsekata....
Lähetetty: 17 Maalis 2004 09:32
Kirjoittaja Jape
Pitikö muuten mitenpaljon soveltaa, että sai tuon fiatin jakajan käymään wikkeen. Itellä on semistä hiilet kulunu loppuun ja liu'ut kans aika tohjona, joten se aika paljon pätkii. sit toiseks, eikös semikin sytytä joka kierroksella eli myös siellä pakotahdin lopussa, vai onko se jollain estetty. Kun sytkän kääntää reilusti myöhäselle niin imuventtiili kerkii aueta ennen kun sytyttää ja sit lyö tulta kaasarista.
Lähetetty: 17 Maalis 2004 09:36
Kirjoittaja kojote
fiatin jakaja kävi suoraan moottorin kylkeen ilman kulmakappaletta. Vain kiinnitys rengas piti itse väkästää. Jakaja on siis poikittain koneen kyljessä. Jakajan akselista on rälläköity kaksi ylimääräistä nokkaa pois ja hienosti se toimii, vaikkakin poikittainen asento kuluttaa akselin laakeria alapinnalta mutta ei ole tullut ongelmia sen kanssa...
Lähetetty: 09 Huhti 2006 19:02
Kirjoittaja 1958hsa
ngk tulppa ei kestä vikkessä kokeile bosch M45 t1 näillä ajanut 5 kesää ilman mitään ongelmia ngk tulpat kesti perhaimmillaan muutaman tunnin