Sivu 1/1

Sytytystulppa olympia 2f45:een

Lähetetty: 25 Syys 2005 16:44
Kirjoittaja pjsonn
Kyseisen moottorin tuntijoilta/ käyttäjiltä olisi mukava kuulla millä sytytystulpalla moottori käy enempi kuin kaksi tuntia.

Olympia 2f45: sytytystulppa

Lähetetty: 25 Syys 2005 18:52
Kirjoittaja yrjö Paananen
[color=black][/color]

Isäni ajoi luotsikäytössä moottorilla tulpalla Champion com-8

Lähetetty: 28 Syys 2005 09:43
Kirjoittaja Tetto
Omalla 2f45:llä ajeltu viitisen kesää NGK-A6:lla (ja edellinen omistaja ties kuinka monta?). Ekana kesänä magneetto vaihtui auton puolaan, mutta mahtaako olla vaikutusta.

Lähetetty: 29 Syys 2005 09:08
Kirjoittaja hkhk
Kävin katsomassa, mikä tulppa on vanhassa ykspyttyisessä Olympiassa. Se on Champion k-9 sellainen kierreosaltaan paksu. En ole koskaan selvittänyt kierteiden kokoa ja laatua, ovatko ne jotain tuumamittoja?

Lähetetty: 29 Syys 2005 13:19
Kirjoittaja Veli-Matti
Ohjekirjan mukaan possilainen M 45-T on oikea tulppa ja nykyään sille pitää hakea vastaava arvo uudemmista tulpista. Mutta eikös A-6 ole juuri possilaisen lämpöarvo eikä NGK:n? Vaikka voihan se muistikin reistailla kun muistelin omalla 2F45:lla ajelleeni Boschin A-6:lla...
Tuo magneeton vaihtaminen auton puolaan vaikuttaa jonkin verran kuumempaan päin mutta kuinka paljon. Jos pelittää vanhallakin niin miksi vaihtamaan.

Lähetetty: 03 Loka 2005 21:12
Kirjoittaja PPP
wickströmmissä oli tulppien kanssa sama ongelma.NGK ja BOSCH ei kestänyt pyhätöntä viikkoa. Ainostaan CHAMPION kestää jopa vuosia sama juttu on vanhoissa Harrikoissa. kokeile vaikka harley flathead sivuventtiilikoneen isoa tulppaa kaikissa sama lämpöarvo D 16.
Myös liian rikas seos pimentää tulpat varsinkin pienillä kierroksilla.

Lähetetty: 07 Loka 2005 16:26
Kirjoittaja pjsonn
Oisko PPP:llä tohon lättäri- Harrikan Championille joku koodi, jolla sen löytää varaosaliikkeestä.

Lähetetty: 11 Loka 2005 11:00
Kirjoittaja Tetto
Veli-Matti kirjoitti:Jos pelittää vanhallakin niin miksi vaihtamaan.
Joo puolan laitoin juurikin sen takia, että kipinä katosi.

Muistaisin, että Championin merkki oli 25 (C25 tms.), kotona on joku manuaali mistä voin tarkistaa kun muistaisin. Viimeksi kun ostin Ngk A6:set niin myyjä sanoi olevan samat kuin Warburgissa.

Lähetetty: 12 Loka 2005 07:27
Kirjoittaja Tetto
Huonosti muistin...
Huoltokirja sanoo championin merkiksi C-7. Ja toiseksi Veli-Matin mainitseman Bosch M45T2. Kärkiväliksi suositeltiin 0,4-0,5.

sytystulppa olymppian 2f45:seen

Lähetetty: 30 Joulu 2005 21:35
Kirjoittaja pete 29
moi taas! minä olen käyttänyt omassa olymppia 2f4 ngk a7 tulppia ja hyvin on puksuttanut. kyseiset tulpat vain ovat kovin kalliita 8.50e kpl. muuten tuli kokeiltua myös nippon denson vastaavaa m22 muistaakseni ja niitä sitten kuluikin sitten 3 kpl viikkossa joten ne eivät ainakaan kestä minun olymppiassani.