Sytytystulppa olympia 2f45:een

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Vastaa Viestiin
pjsonn
Viestit: 10
Liittynyt: 25.07.2005 16:41

Sytytystulppa olympia 2f45:een

Viesti Kirjoittaja pjsonn » 25.09.2005 16:44

Kyseisen moottorin tuntijoilta/ käyttäjiltä olisi mukava kuulla millä sytytystulpalla moottori käy enempi kuin kaksi tuntia.

yrjö Paananen
Viestit: 1
Liittynyt: 25.09.2005 18:47

Olympia 2f45: sytytystulppa

Viesti Kirjoittaja yrjö Paananen » 25.09.2005 18:52

[color=black][/color]

Isäni ajoi luotsikäytössä moottorilla tulpalla Champion com-8

Tetto
Viestit: 39
Liittynyt: 12.06.2003 8:23
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tetto » 28.09.2005 9:43

Omalla 2f45:llä ajeltu viitisen kesää NGK-A6:lla (ja edellinen omistaja ties kuinka monta?). Ekana kesänä magneetto vaihtui auton puolaan, mutta mahtaako olla vaikutusta.
Hilma - 7.5m fiskariprojekti vanhalla kaksipyttyisellä Olympialla

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06.03.2005 19:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 29.09.2005 9:08

Kävin katsomassa, mikä tulppa on vanhassa ykspyttyisessä Olympiassa. Se on Champion k-9 sellainen kierreosaltaan paksu. En ole koskaan selvittänyt kierteiden kokoa ja laatua, ovatko ne jotain tuumamittoja?
Kyyrö

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 29.09.2005 13:19

Ohjekirjan mukaan possilainen M 45-T on oikea tulppa ja nykyään sille pitää hakea vastaava arvo uudemmista tulpista. Mutta eikös A-6 ole juuri possilaisen lämpöarvo eikä NGK:n? Vaikka voihan se muistikin reistailla kun muistelin omalla 2F45:lla ajelleeni Boschin A-6:lla...
Tuo magneeton vaihtaminen auton puolaan vaikuttaa jonkin verran kuumempaan päin mutta kuinka paljon. Jos pelittää vanhallakin niin miksi vaihtamaan.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

PPP
Viestit: 3
Liittynyt: 02.08.2005 0:10
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja PPP » 03.10.2005 21:12

wickströmmissä oli tulppien kanssa sama ongelma.NGK ja BOSCH ei kestänyt pyhätöntä viikkoa. Ainostaan CHAMPION kestää jopa vuosia sama juttu on vanhoissa Harrikoissa. kokeile vaikka harley flathead sivuventtiilikoneen isoa tulppaa kaikissa sama lämpöarvo D 16.
Myös liian rikas seos pimentää tulpat varsinkin pienillä kierroksilla.

pjsonn
Viestit: 10
Liittynyt: 25.07.2005 16:41

Viesti Kirjoittaja pjsonn » 07.10.2005 16:26

Oisko PPP:llä tohon lättäri- Harrikan Championille joku koodi, jolla sen löytää varaosaliikkeestä.

Tetto
Viestit: 39
Liittynyt: 12.06.2003 8:23
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tetto » 11.10.2005 11:00

Veli-Matti kirjoitti:Jos pelittää vanhallakin niin miksi vaihtamaan.
Joo puolan laitoin juurikin sen takia, että kipinä katosi.

Muistaisin, että Championin merkki oli 25 (C25 tms.), kotona on joku manuaali mistä voin tarkistaa kun muistaisin. Viimeksi kun ostin Ngk A6:set niin myyjä sanoi olevan samat kuin Warburgissa.
Hilma - 7.5m fiskariprojekti vanhalla kaksipyttyisellä Olympialla

Tetto
Viestit: 39
Liittynyt: 12.06.2003 8:23
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tetto » 12.10.2005 7:27

Huonosti muistin...
Huoltokirja sanoo championin merkiksi C-7. Ja toiseksi Veli-Matin mainitseman Bosch M45T2. Kärkiväliksi suositeltiin 0,4-0,5.
Hilma - 7.5m fiskariprojekti vanhalla kaksipyttyisellä Olympialla

pete 29
Viestit: 19
Liittynyt: 09.07.2005 19:11
Paikkakunta: särkisalo

sytystulppa olymppian 2f45:seen

Viesti Kirjoittaja pete 29 » 30.12.2005 22:35

moi taas! minä olen käyttänyt omassa olymppia 2f4 ngk a7 tulppia ja hyvin on puksuttanut. kyseiset tulpat vain ovat kovin kalliita 8.50e kpl. muuten tuli kokeiltua myös nippon denson vastaavaa m22 muistaakseni ja niitä sitten kuluikin sitten 3 kpl viikkossa joten ne eivät ainakaan kestä minun olymppiassani.

Vastaa Viestiin