Solenoidi W2:een
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03.03.2005 16:40
- Paikkakunta: Kotka
Solenoidi W2:een
Mistä saisi edullisen solenoidin dynastarttiin? Vanha alkaa olemaan aika karussa kunnossa ja käyttövarmuuden vuoksi harkitsen sen uusimista. Onko jotain "yleisosaa" joka toimii Wikessä?
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21.04.2005 13:42
- Paikkakunta: Porvoo
Sähkö on sähköä, oli kone mikä tahansa. Autosähkökorjaamoon tai vastaavaan vaan kyselemään perusmallia. Akusta sitten piuha releelle ja eteenpäin starttiin, ohjausvirta virtalukolta/käynnistysnapilta.
Wikströmin alkuperäinen yhdistelmärele ei sinänsä ikävöi ulkoistettua käynnistysrelettä, mutta latausvirta ja latausjännitteen tunnustelua varten on B+30 navasta oltava riittävän paksu johdin akulle.
Helpointa olisi siirtää vanhalta käynnistysreleeltä starttiin lähtevä johdin (liitin 30h) uuteen releeseen ja laittaa akun +-navasta uusi suora, riittävän paksu, kaapeli uuteen releeseen. Sitten vielä siirretään vanhasta yhdistelmäreleestä keskimmäinen piuha, eli käynnistysnapilta tuleva herätevirtajohdin (liitin 50) uuteen releeseen ja maadoitetaan uuden releen runko kunnolla jotta ohjaus myös toimii. Vanhat kytkennät jätetään muuten paikoilleen.
Liitinviittaukset wikströmin käsikirjan kytkentäkaaviosta.
Wikströmin alkuperäinen yhdistelmärele ei sinänsä ikävöi ulkoistettua käynnistysrelettä, mutta latausvirta ja latausjännitteen tunnustelua varten on B+30 navasta oltava riittävän paksu johdin akulle.
Helpointa olisi siirtää vanhalta käynnistysreleeltä starttiin lähtevä johdin (liitin 30h) uuteen releeseen ja laittaa akun +-navasta uusi suora, riittävän paksu, kaapeli uuteen releeseen. Sitten vielä siirretään vanhasta yhdistelmäreleestä keskimmäinen piuha, eli käynnistysnapilta tuleva herätevirtajohdin (liitin 50) uuteen releeseen ja maadoitetaan uuden releen runko kunnolla jotta ohjaus myös toimii. Vanhat kytkennät jätetään muuten paikoilleen.
Liitinviittaukset wikströmin käsikirjan kytkentäkaaviosta.
050 555 6424